۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۷۷۷۱۱

کتاب « آشنایان ره عشق » رونمایی می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با افتتاح موزه موقت مفاخر و علمای آذربایجان از اثر نفیس « آشنایان ره عشق » در تبریز رونمایی خواهد شد.
حجت الاسلام احمد غروي، عضو شوراي استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد غروی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: مفاخر فقهی و دینی منطقه آذربایجان از هر حیث قابل اعتناء و افتخار است که اگر کتب متعددی نیز در این راستا تألیف شود، باز هم زوایای دیگر شخصیتی ایشان مغفول خواهد ماند.


وی با بیان این‌که ظرفیت روحی و معنوی انسان انتهایی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر انسان بتواند نفس خود را در مسیر الی الله قرار دهد و به معنای حقیقی به مقام عبودیت برسد، توانسته این ظرفیت معنوی را از درون احیاء و تعالی بخشد، در حقیقت تجلی ظرفیت های معنوی انسان بدون توجه به دین و شریعت ممکن نخواهد بود.


حجت الاسلام غروی با بیان این‌که علمای دین وارثان رسالت انبیای الهی و متولی امر ظرفیت سازی معنوی در جوامع بشری هستند، گفت: موزه مفاخر و علمای آذربایجان فرصتی برای آشنایی عموم به ویژه نسل جوان با ستارگان آسمان علم و فقاهت مکتب تشیع است تا با الگوپذیری از ایشان در تربیت نفس اهتمام داشته باشند.


وی با بیان این‌که همزمان با افتتاح موزه موقت مفاخر و علمای آذربایجان از اثر نفیس « آشنایان ره عشق » در تبریز رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: این اثر نفیس به معرفی تعدادی از مفاخر فقهی و دینی منطقه آذربایجان پرداخته و تلاش داریم در روز افتتاح موزه این اثر در قطع وزیری ویژه استفاده عموم منتشر شود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی یادآور شد: موزه مفاخر و علمای آذربایجان در سه بخش شامل موزه علما و عرفا، شعرا و نویسندگان و سایر بخش ها که شهدا نیز در این بخش گنجانده شده است در دو مکان مقبره الاشعرا تبریز و زمین بیش از شش هزار متر مربعی میدان آذربایجان در حال آماده سازی است.


وی گفت: آثار بخش علما و عرفا موزه مفاخر آذربایجان با 50 تابلوی پرتره و 50 زندگینامه و شرح زندگی پنجم مرداد در خانه فرهنگ تبریز با عنوان موزه موقت مفاخر و علما افتتاح و رونمایی می شود که این موزه بخش اول از طرح « مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی » است./935/پ203/ب

ارسال نظرات