۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۷۷۷۷۸
امام جمعه رفسنجان:

صلح امام حسن زمینه ساز قیام امام حسین بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان گفت: صلح امام حسن(ع) با معاویه برای حفظ کیان اسلام لازم و واجب بود و امام(ع) نسبت به مقتضای زمان بهترین کار را انجام داده اند.
حجت‌الاسلام عباس رمضاني پور ، امام جمعه رفسنجان

حجت‏الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: امام حسن(ع) سبط اکبر نبی اکرم(ص)‌ هستند و از تمام جهات الگوی علمی و معنوی شیعیان به شمار می‏آیند.

وی در ادامه افزود: امام حسن(ع) نخستین فرزند امام علی(ع)‌ و حضرت زهرا(س)‌ است که پس از پدر بزرگوارشان پرچم امامت و ولایت را بر عهده گرفتند.

حجت‏الاسلام عباس رمضانی پور با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص)‌ مبنی بر «حسن و حسین از من هستند و من از آن ها نیز می باشم» بیان داشت: امام حسن و امام حسین(ع) از نظر علمی و معنوی با یکدیگر برابری دارند و هیچ‏کس حق ندارد آن ها را از یکدیگر متمایز کند.

وی همچنین تصریح کرد: شجاعت و شهامت امام حسن(ع) به قدری زیاد بود که امام علی(ع) در جنگ صفین با دیدن نبرد شجاعانه امام حسن و امام حسین(ع) به اطرافیان خود فرمودند، تا آسیبی متوجه آن ها نشده از دل دشمن احضارشان کنید.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: معاویه با سست کردن ایمان اطرافیان امام حسن(ع) صلح نامه ای را به ایشان تحمیل کرد و این مسأله مظلومیت کریم اهل بیت را می رساند.

وی با اشاره به صلح نامه امام حسن(ع) با معاویه بیان کرد: صلح امام حسن(ع) با معاویه برای حفظ کیان اسلام ضروری و واجب بود و امام(ع) نسبت به مقتضای زمان بهترین کار را انجام می دهند.

حجت‏الاسلام رمضانی پور اظهار داشت: در دوران امام حسن(ع) ‌ایشان با سختی‏های فراوانی دست و پنجه نرم می کردند و اگر این مشقت‏ها بیش از دوران امام حسین(ع)‌ نبود کمتر هم نبود.

وی با بیان این‎که امام حسن(ع) شاگردانی وفادار تربیت کرده بودند، ابراز داشت: امام حسن(ع) با تربیت شاگردانی با ایمان زمینه ساز قیام امام حسین(ع) و به وقوع پیوستن نهضت عاشورا شد که این مسأله از اذهان بسیاری پوشیده مانده است.

مسؤول حوزه سفیران هدایت رفسنجان، کریم بودن را از صفات امام حسن(ع) برشمرد و تأکید کرد: امامان معصوم(ع) کریم هستند، اما هر امام ویژگی و صفت ویژه خود را دارد که ویژگی و صفت مخصوص امام حسن کرامت آن امام بزرگوار است.
/9706/ت303/غ

ارسال نظرات