۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۷۷۷۹۱
با ادامه اعتراضات مردم علیه اردوغان؛

شکست سیاستهای اقتصادی دولت ترکیه

خبرگزاری رسا ـ کاهش نرخ برابری لیره در مقابل دلار و دیگر ارزهای خارجی بدین خاطر است که چند هفته ای است شهرهای بزرگ اقتصادی ترکیه، شاهد اعتراضات مردمی در مقابل دولت آقای اردوغان هستند.
ليره ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بانک مرکزی ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که با هدف تثبیت ارزش لیره در مقابل ارزهای خارجی در این کشور نرخ بهره بانکی را افزایش می دهد.
کمیته سیاست های پولی این بانک خبرداد که این تصمیم در راستای مقابله با نوسانات پولی در جهان اخذ شده و نرخ جدید بهره بانکی بزودی اعلام می شود. این بانک چندی پیش هم برای مهار افزایش ارزش دلار در مقابل لیره ترک، بالغ بر ده درصد از ذخیره ارزی خود را به بازار ارز ترکیه تزریق کرد.
براساس داده های بانک مرکزی ترکیه زمانی که ارزش هر دلار به دو لیره ترکیه رسید، این بانک با تزریق ارز در بازار ارز مداخله کرد و شش میلیارد و ششصد میلیون دلار به این بازار تزریق کرد. ذخایر ارزی ترکیه اکنون کمتر از چهل میلیارد دلار است.
این کاهش نرخ برابری لیره در مقابل دلار و دیگر ارزهای خارجی بدین خاطر است که چند هفته ای است شهرهای بزرگ اقتصادی ترکیه، شاهد اعتراضات مردمی در مقابل دولت آقای اردوغان هستند.
کارشناسان اقتصادی بر این عقیده اند تزریق ذخایر ارزی شاید به مثابه مُسکِّنی برای اقتصاد ضرب دیده ترکیه باشد اما تا زمانی که دولت ترکیه نتواند اعتراضات علیه خود را کنترل و مرزهای خود با سوریه را امن کند، سیاست های اقتصادی اش با شکست مواجه خواهد شد./1421/9161/خ

ارسال نظرات