۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۷۷۷۹۵

حمله به سوریه زیر فشار مک کین

خبرگزاری رسا ـ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حالی جزئیات حمله احتمالی به سوریه را از منظر خویش را اعلام کرده است که ممکن است دیگر در این سمت ابقا نشود.
مارتين دمپسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، همزمان با اعلام اجازه کمیته های ویژه در امور سرویس های اطلاعاتی کنگره آمریکا به دولت اوباما برای اجرای برنامه ارائه کمک های نظامی به مخالفان سوریه، مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با ارسال نامه ای به کنگره این کشور، جزئیات 5 گزینه در حمله احتمالی این کشور به سوریه را مطرح کرد.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این گزارش را در پاسخ به سئوالات دو نفر از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا تهیه کرده است که نظر او را در مورد دخالت نظامی آمریکا در سوریه جویا شده بودند.
در نامه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره این کشور 5 راهکار ارائه شده است.
1- آموزش و مشاوره به شورشیان مسلح با اعزام مربی
2- حملات هوایی محدود
3- ایجاد منطقه پرواز ممنوع
4- ایجاد مناطق حائل در مناطق مرزی سوریه با ترکیه و اردن
5- جلوگیری از کاربرد سلاح های شیمیایی
به نظر می رسد این ژنرال ارتش تحت فشار این گزارش را آماده کرده باشد و از آمادگی ارتش آمریکا جهت حمله نظامی به سوریه سخن گفته باشد، زیرا جان مک کین و کارل لوین دو عضو سنا پیشتر هشدار داده بودند که قبل از اعلام موافقت با نامزدی دمپسی برای یک دوره دوساله دیگر در سمت ریاست ستاد مشترک ارتش، می خواهند از دیدگاه او در مورد حمایت نظامی از مخالفان حکومت سوریه اطلاع یابند.
دمپسی در گزارش خود آورده است که چنین گزینه هائی احتمالاً به نیروهای مخالف سوریه کمک خواهد کرد که حکومت بشار اسد را تحت فشار بیشتری قرار دهند.
لازم به ذکر است که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نامه خود ضمن اعلام اینکه که نبرد در سوریه به نفع بشار اسد تغییر کرده است، هشدار داده است که مداخله نظامی آمریکا در سوریه احتمالاً پیامدهای منفی، از جمله تقویت نیروهای تندرو در دسترسی به سلاحهای شیمایی را ببار خواهد آورد./1415/9161/خ

ارسال نظرات