۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۷۷۸۱۷

حوزه علمیه امام خمینی خوی امسال به بهره برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: اواخر سالجاری با بهره برداری از حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی، پذیرش طلبه از کشورهای همسایه به ویژه ترکیه، نخجوان و جمهوری آذربایجان آغاز می شود.
امام جمعه خوي

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به شروع ساخت حوزه علمیه جدید امام خمینی (ره) خوی از چهار سال قبل اظهار داشت: عملیات احداث ساختمان حوزه علمیه جدید خوی با چهارده هزار متر مربع از چهار سال قبل شروع شده که قرار است در سه فاز تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از اتمام فازهای دوم و سوم حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی، با هماهنگی جامعه المصطفی قم پذیرش طلبه از کشورهای همسایه مانند ترکیه، نخجوان و جمهوری آذربایجان آغاز می شود.


این مسؤول با اشاره به قدمت دیرینه حوزه علمیه در شهرستان خوی اظهار کرد: سابقه حوزه علمیه به هشتصد سال قبل بر می گردد به طوری که در زمان صفویه دوران طلایی فعالیت این حوزه محسوب می شود اما در زمان قاجار و پهلوی مورد بی مهری قرار گرفت .

حجت الاسلام شکوری اضافه کرد: افزود: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با عنایت خاص رهبر کبیر انقلاب به مسائل دینی و فرهنگی و تربیت مبلغ حوزه نمازی خوی مجددا فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس حوزه های علمیه خوی ادامه داد: در حال حاضر 600 طلبه در دو حوزه علمیه خواهران و برادران این شهرستان در پایه های مختلف حوزوی مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند.

وی با اشاره به این که فعالیت حوزه علمیه خواهران شهرستان خوی در پنج سال اخیر رونق و قوت گرفته است، اظهار داشت: فعالیت های خوبی در سالهای اخیر در خصوص پذیرش و تربیت بانوان مبلغه در این مدرسه صورت گرفته است و امروز بانوان طلبه یکی از بازوان توانمند برنامه های تبلیغی محسوب می شوند.   

عضو شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: ارزیابی هایی که از طریق مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم صورت گرفته، قول مساعد به راه اندازی سطح سه نیز داده شده که در صورت  ارائه مجوز پایه ده نیز در حوزه علمیه نمازی خوی تدریس می شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات