۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۷۷۸۲۰

حجره نشینی 70 طلبه حوزه علمیه امام خمینی ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه گفت: در حال حاضر تعداد هفتاد نفر از طلاب این مدرسه علمیه حجره نشین هستند و از برنامه های ارائه شده تابستانی بهره مند می شوند.
حجره

حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اجرای طرح های تابستانی در این مدرسه علوم دینی گفت: طرح های تابستانی حوزه علمیه شهرستان ارومیه همزمان با سراسر کشور در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی و تبلیغی از دهه دوم تیرماه سالجاری آغاز شده و تا بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.


حجت الاسلام خانبابایی ادامه داد: طرح های تابستانی حوزوی برای طلاب پایه های شش گانه با محوریت ادبیات عرب و مفاهیم قرآنی در حال برگزاری است.


وی خاطرنشان کرد: کلاس های آموزشی تفسیر و بررسی نکات مفهومی صحیفه سجادیه و متن خوانی قرآن و نهج البلاغه نیز از برنامه های طرح تابستانی است که ازسوی استادیارهای حوزوی به طلاب سرفصل هایی ارائه می شود و در جلسات بعدی اشکالات ادبی در حضور اساتید رفع می شود.


حجت الاسلام خانبابایی ادامه داد: در کنار این برنامه های درسی، کتاب "حق الیقین" علامه مجلسی نیز برای طلاب تدریس می شود که یک کتاب اعتقادی است.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در ادامه بیان داشت: در ماه مبارک رمضان طرح همخوانی تلاوت قرآن کریم و قرائت ادعیه ها و مناجات ویژه این ماه الهی با حضور اساتید برجسته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل این حوزه برگزار می شود.


وی با بیان این که این طرح ویژه طلاب حجره نشین برگزار می شود، یادآور شد: در حال حاضر تعداد هفتاد نفر از طلاب در مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه حجره نشین هستند و از برنامه های ارائه شده بهره مند می شوند.


این مسؤول گفت: برنامه های ورزشی که برای طلاب در ایام تابستان در نظر گرفته شده برای پایه های مختلف در رشته های ورزش صبحگاهی، بدنسازی، فوتبال و والیبال اجرا می شود و طلاب می توانند از خدمات مربوط به استخر نیز استفاده کنند.


حجت الاسلام خانبابایی در ادامه از برگزاری جلسات هفتگی اخلاق عمومی با حضور اساتید مطرح حوزوی خبر داد و افزود: در این جلسات موضوعات مربوط به اخلاق اجتماعی و فردی به صورت کاربردی با تدریس اساتید اعزامی از مرکز قم برای طلاب طرح و بررسی می شود.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه تصریح کرد: در حال حاضر دوره تخصصی علم رجال از سوی حجت الاسلام والمسلمین مسعودی که از اساتید فاخر این علم در سطح کشور هستند، در این مدرسه در حال برگزاری است.


وی در خصوص طرح های پژوهشی نیز یادآورشد: در این حوزه نیز طلاب در حضور اساتیدی که از مرکز کامپیوتری نور اعزام شده اند، با نحوه اجرای نرم افزارهای این مرکز به صورت کاربردی آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام خانبابایی همچنین گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نزدیک به 50 نفر از طلاب پایه های پنجم و ششم حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه که معمم هستند، در قالب گروه های تبیلیغی در مناطق مختلف شهری و روستایی به تبلیغ معارف دینی مشغول هستند./936/ت302/ب

ارسال نظرات