۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۷۷۸۳۷

مواضع مرحوم مولوی در دفاع از ولایت کم‌نظیر بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدیان گفت: مواضع مستحکم فقیه شجاع و بصیر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مولوی هریس در دفاع از حریم ولایت چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی کم نظیر بود.
مرحوم حجت الاسلام والمسلمين مولوي هريس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمدیان، یکی از وعاظ برجسته تبریز امروز در مجلس بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مولوی هریس که در مسجد امامزاده سیدحمزه برگزار شد، اظهار داشت: مفهوم حدیث « اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ » هیچ مسأله ای نمی تواند خلاء وجودی علمای آگاه، بصیر و مجاهد را پر کند.


وی با بیان این‌که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مولوی عالم روشن ضمیر و بصیر، همواره در سنگر علم و تقوا از استوانه‌های بی‌بدیل و در فضاهای گوناگون و غبارآلود، روشنگری بی‌نظیر بود، خاطرنشان کرد: آن عالم وارسته چه در سنگر علم و فقاهت و چه در سنگرهای دوران هشت سال دفاع مقدس همواره مایه عزت و شرف ملت ایران بوده است.


حجت الاسلام احمدیان با اشاره به مواضع مستحکم این فقیه شجاع و بصیر در دفاع از حریم ولایت در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی تصریح کرد: آن روحانی مجاهد، با پشتوانه عظیم علمی و عملی، همواره ملجاء و پناهگاهی مطمئن برای مردم آذربایجان و منطقه بوده است.


وی با اشاره به جنبه های فردی و اجتماعی آن مرحوم گفت: مردم‌داری، ساده‌زیستی، تأکید بر مواضع انقلابی و عشق به اهل بیت در سراسر زندگی آن روحانی مجاهد موج می زد، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مولوی هریس، لحظه‌ای از یاد خدا غافل نبود و همواره در جهت سیر الی الله مجاهدت داشت.


این واعظ برجسته تبریز با اشاره به مبارزات انقلابی آن مرحوم گفت: آن عالم مجاهد در راستای فرمان امام به افشاگری علیه رژیم پهلوی و نشر و پخش اعلامیه های اقدام و سیر حرکتی که انتخاب کرده بود، موجب شد که شبانگاه دستگیر و به رکن دوم ژاندارمری وقت در محله ششگلان منتقل شوندکه با وساطت کسبه و اصرار تعدادی از علما آزاد شد.


حجت الاسلام احمدیان افزود: شور امام و اهداف عالی آن رهبر فرزانه با زندگی مرحوم مولوی هریس در آمیخته بود، با پیروزی انقلاب به عنوان عضو فعال حزب جمهوری اسلامی وارد عمل شد و به دستور شهید آیت الله قاضی طباطبایی و بعدها با دستورشهید محراب آیت الله مدنی به شهرهای بناب، مراغه و پلدشت عزیمت و در تشریح اهداف انقلاب وافشاگری منافقین وحزب توده ایراد سخن کرد.


وی تصریح کرد: با شروع جنگ تحمیلی چه در پشت جبهه و حمایت از خانواده های شهدا و چه در کنار رزمندگان به ویژه در عملیات کربلای 4 حضور فعال داشته و حضور روحانیت را در جبهه ها علاوه بر تکلیف، یک توفیق الهی قلمداد می کرد، زندگی ساده و دلی سرشار از حب ولایت و راسخ در طریق حمایت از نظام مقدس داشت.


گفتنی است، حجت الاسلام نصرت مولوی هریس در ٢٩ اسفند ١٣١٤ در شهر هریس دیده به جهان گشود و سرانجام پس از عمری مجاهدت در عرصه های فقه و فقاهت سحرگاه دوشنبه هفته جاری پس از گذراندن یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و در قطعه صدیقین گلزار وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات