۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۷۷۸۶۰

چند خبر کوتاه از استان لرستان

خبرگزاری رسا ـ جمع آوری 30 میلیارد ریال کمک های مردمی، برگزاری جلسات ختم قرآن در مساجد الیگودرز و افتتاح مسجد امام حسن عسکری در خرم آباد اخبار کوتاه استان لرستان هستند.
اخبار کوتاه

سید حمید علوی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان لرستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از جذب و جلب حمایت های مادی و معنوی با مشارکت بی نظیر مردم در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: در این راستا کمک های مردمی بالغ بر 30 میلیارد ریال است.

وی افزود: صندوق صدقات، جمع آوری زکات، اجرای طرح اکرام ایتام، پرداخت فطریه، جشن نیکو کاری وعاطفه ها ازجمله مشارکت های مردمی هستند.

علوی خاطرنشان کرد: مردم لرستان کمک های مالی خوبی در حوزه صندوق صدقات داشته اند و افزون بر صندوق های توزیع شده بین خانوار ها و ادارات، در سطح معابر استان نیز 240 هزار صندوق صدقه وجود دارد.  

این مقام مسؤول اضافه کرد: در حوزه صندوق صدقات  بالغ بر 46 میلیارد ریال در این راستا جمع آوری شده است.  

وی در پایان ابراز داشت: کار ما خدمات رسانی به محرومان است  که به واسطه کمک های مردم به نیازمندان واقعی رسیدگی می شود.

 برگزاری جلسات ختم قرآن در مساجد الیگودرز

به گزارش خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام صادق جعفرپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز امروز در حاشیه برگزاری آیین جزخوانی قرآن کریم در الیگودرز گفت: مساجد شهرستان الیگودرز در طول ماه مبارک رمضان مجری طرح ختم قرآن کریم هستند.

وی افزود: جلسات  این طرح قرآنی همه روزه پس از نماز ظهر و عصر در مساجد شهرستان الیگودرز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این طرح قرآنی تا پایان ماه میارک رمضان ادامه دارد، افزود: در این طرح که با حضور عموم مردم برگزار می شود قرآن کریم ختم در طول ماه ختم می شود.

حجت الاسلام جعفر پور مهم ترین هدف از برگزاری این طرح قرآنی را ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه خواند و اظهار داشت: تلاش برای جذب جوانان و نوجوانان به این برنامه و برنامه ریز برای ماندگاری آنها در مساجد و برنامه های قرآنی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کامل ترین برنامه مکتوب بشریت است، اذعان داشت: باید در قالب برنامه ریزی مدون و منسجم در راستان شناساندن بیش از پیش فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش شود. این برنامه تلاش شود.

رییس تبلیغات اسلامی الیگودرز اظهار کرد: با چنگ زدن به قرآن بیشتر مشکلات و ناهنجارهای جامعه در مسیر تعادل و به سوی ایده آل ها سوق داده خواهد شد.

مسجد امام حسن عسکری در خرم آباد افتتاح شد

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان در حاشیه این افتتاحیه گفت: ساخت این مسجد به عنوان یکی از مساجد بزرگ خرم آباد از سال 86 آغاز شده و حدود 300 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه مسجد امام حسن عسکری(ع) با کمک و مساعدت خیران ساخته شده است، افزود: از جمله خیرانی که در ساخت این مسجد مشارکت داشته اند، یار احمدی، کوشکی و نظری بوده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف لرستان اظهار داشت: حجت الاسلام شیخ فضل الله نجفی نیز به عنوان ائمه جماعت این مسجد برگزیده و پنج نفر از کسانی که برای ساخت مسجد تلاش کرده و پیگیر بوده اند به عنوان هیأت امنا انتخاب شده اند./9451/د101/غ

 

ارسال نظرات