۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۷۷۸۹۰

افتتاح نمایشگاه قرآن و کتب دینی خطی در خوی

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه علوم قرآنی با محوریت قرآن و کتب دینی خطی اهدایی مردم در خوی افتتاح شد.
نمايشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، رقیه کنعانی، رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خوی ظهر امروز در آیین آغاز به کار نمایشگاه قرآن و کتب خطی دینی اظهارداشت: این آثار شامل 140 جلد قرآن خطی و کتاب های مذهبی چاپ سنگی است که طی چهار سال گذشته از سوی مردم به این نهاد اهدا شده است.

 

به گفته کنعانی، این آثار به خط نستعلیق و یا نسخ نگارش شده است و بیش از 30 اثر از این آثار مربوط به علما و دانشمندان خویی است که از سال های دور به یادگار مانده است.

 

وی با بیان این که این کتاب های نفیس و تاریخی با جلد چربی و با تزئینات گل و بوته نقش مصحف شده اند، اظهارداشت: این کتاب ها منابع بسیار خوبی در عرصه علوم قرآن و علوم دینی بوده و به دوره اسلامی مربوط می شوند.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی به وجود دو قرآن کوچک خطی در ابعاد 7 در 15 سانتی متر در بین آثار به نمایش در آمده خبر داد و گفت: کتاب های قرآن و چاپ سنگی تاریخی از جمله آثار ارزشمند نگهداری شده در موزه خوی هستند که همه ساله مورد توجه بازدیدگنندگان قرار می گیرند.

 

گفتنی است، نمایشگاه قرآن و کتب دینی خطی خوی تا پایان ماه رمضان برای بازدید عموم علاقه‎مندان دایر است./936/پ203/ب 

ارسال نظرات