۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۷۷۸۹۳

مشکل مالی، برگزاری کنگره ثقه‌الاسلام را متوقف کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مشکلات مالی و عدم تخصیص بودجه کافی، عامل اصلی در برگزار نشدن کنگره بزرگداشت ثقه الاسلام تبریزی بود.
شهيد ثقه الاسلام تبريزي

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پیش از این قرار بود کنگره بزرگداشت فقیه مجاهد و عالم نستوه شهید ثقه الاسلام تبریزی در تبریز برگزار شود که بنا به دلایلی این مسأله مسکوت مانده است.


وی با اشاره به این‌که مشکلات مالی و عدم تخصیص بودجه کافی، عامل اصلی در عدم برگزاری کنگره بزرگداشت ثقه الاسلام تبریزی بود، خاطرنشان کرد: تنها 100 میلیون ریال از وزارتخانه برای این کنگره تخصیص یافت که صلاح دیده شد اگر این کنگره در با این بودجه ناچیز برگزار نشود، بهتر است تا در آینده کنگره ای در شأن آن شهید مجاهد برگزار کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: میرزا علی‌آقا تبریزی مشهور به ثقةالاسلام تبریزی از علمای آذربایجان و یکی از شهدای جنبش مشروطیت ایران بود، آن عالم مجاهد از مشروطه‌طلبان و آزادی‌خواهان منطقه آذربایجان بود و در تبریز به دست روس‌ها به دار آویخته شد.


داننده در بخش دیگری از سخنان خود از نگارش و تألیف کتاب تاریخ انقلاب اسلامی برای تمامی شهرهای استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: در این اثر نفیس نقش علما و مردم انقلابی تمامی شهرهای استان در پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مکتوب و تصویری به رشته تحریر در می آید.


وی با بیان این‌که کتاب زندگی‌نامه سه علامه نیز هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: این کتاب نیز به شرح زندگی، سیره، مجاهدت فقهی و غیره سه علامه بزرگوار امینی صاحب اثر ارزشمند الغدیر، طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و علامه جعفری فیلسوف شرق می پردازد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر راه اندازی شعبه کتابخانه علامه امینی در تبریز گفت: این کتابخانه که در شهر مقدس نجف در کنار بارگاه علامه امینی قرار دارد، دارای شعبه های متعددی در نقاط مختلف جهان است که اگر بخش خصوص در تبریز وارد میدان شود، ما نیز از راه اندازی شبعه این کتابخانه استقبال می کنیم./935/ت302/س

ارسال نظرات