۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۷۷۹۴۲
مشاور ارشد استاندار خوزستان:

آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی از دوران کودکی آغاز شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور ارشد استاندار خوزستان گفت: زمانی می توانیم شخصیت کودکان را با قرآن کریم پیوند دهیم که کودکان را از زمان مهدکودک و دبستان با قرآن کریم مأنوس کنیم و باید به عنوان یک برنامه اصلی وارد مهدکودک ها و دبستان ها شود.
علي اصغر وحيدي، مشاور ارشد استاندار خوزستان علي اصغر وحيدي، مشاور ارشد استاندار خوزستان

علی اصغر وحیدی، مشاور ارشد استاندار خوزستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا  دفتر جنوب غرب مستقر در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز و در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگرازی نمایشگاه قرآن در اهواز، اظهار داشت: در نمایشگاه هفتم اهواز نوجوانان و جوانان بسیاری از محصولات قرآنی و اسلامی استفاده می کنند و این نشان از توجه به قرآن و آموزه های آن است.

مشاور ارشد استاندار خوزستان با تأکید بر این که بهترین زمان برای برگزاری نمایشگاه های قرآنی، گسترش فعالیت های قرآنی و سبک زندگی اسلامی ماه مبارک رمضان است، ابراز داشت: در مجموعه های فرهنگی ظرفیت های بسیاری وجود دارد تا نمایشگاه های قرآنی و فرهنگی را گسترش دهیم و سطح کیفی آنها را بالا ببریم.

وحیدی با تأکید بر این که در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز محصولات خوب و جذابی ارائه شده است، بیان داشت: در نمایشگاه های قرآن و کتاب باید محصولات جدید و جذابی را عرضه کنیم تا شاهد شور و اشتیاق مردم برای استقبال از نمایشگاه های قرآنی باشیم.

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و گرانی اجناس تصریح کرد: مسایل اقتصادی و گرانی اجناس بر اراده مردم برای عدم حضور در نمایشگاه قرآن اثر نگذاشته است و مردم بسیار با اشتیاق از محصولات قرآنی استقبال می کنند.

مشاور ارشد استاندار خوزستان با تأکید بر این که جذابیت در ارائه محصولات و تخفیف های ویژه از مهم ترین عواملی است که می تواند در جذب مخاطب به نمایشگاه های قرآن مؤثر باشد، ابراز داشت: هر سال که این نمایشگاه در شهرستان اهواز برگزار می شود انتظار مردم عرضه محصولات جدید و جذاب همراه با تخفیفات ویژه از سوی مسؤولان هستند.

وحیدی با بیان این که نمایشگاه های قرآنی تنها در شهرستان اهواز نباید متمرکز شوند و باید به شهرستان های خوزستان نیز گسترش یابند، خاطرنشان کرد: در شهرستان های خوزستان مردم بسیاری هستند که به آموزه ها و فرهنگ های قرآنی علاقه دارند و باید نمایشگاه های قرآنی نیز در این شهرستان ها برگزار شود.

مشاور ارشد استاندار خوزستان به راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و بین جوانان اشاره و تصریح کرد: باید با برنامه ای جامع قرآن را از سنین کودکی آموزش دهیم و با همکاری آموزش و پرورش و تدارک برنامه های با طرحی نو، جذاب و شاداب قرآن را وارد مقاطع ابتدایی بکنیم و کودکان را با آموزه های قرآنی و دینی آشنا کنیم.

قرآن به عنوان یک برنامه اصلی باید وارد مهدها و دبستان ها شود

وحیدی خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم شخصیت کودکان را با قرآن کریم پیوند دهیم که کودکان را از زمان مهدکودک و دبستان با قرآن کریم مأنوس کنیم و قرآن کریم باید به عنوان یک برنامه اصلی وارد مهدکودک ها و دبستان ها شود.

مشاور ارشد استاندار خوزستان با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت ها برای ایجاد موج قرآنی و فرهنگی در خوزستان استفاده کرد، اظهار داشت: اطلاع رسانی و نمایش ظرفیت های نمایشگاه از طریق صدا و سیمای خوزستان و گسترش مکان از عواملی است که می تواند در جذب مخاطب نمایشگاه کمک کند/9461/ت302/غ

ارسال نظرات