۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۷۷۹۵۹
معاون فرهنگی ارشاد خوزستان:

در عرصه قرآن آموزی تنها به روخوانی بسنده نشود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در عرصه قرآن آموزی تنها به روخوانی و قرائت بسنده نشود، گفت: آشنا سازی نسل جوان با قرآن نیازمند بیان تفسیر و مفاهیم قرآن است.
حميدي نژاد، معاون فرهنگي ارشاد خوزستان در هفتمين نمايشگاه قرآن و عترت خوزستان

مسعود حمیدی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با حضور در غرفه دفتر جنوب غرب خبرگزاری رسا مستقر در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تأکید بر اهمیت ارتباط دستگاه های فرهنگی با یکدیگر اظهار داشت: در مسائل فرهنگی با دوری از یکنواختی باید وارد عرصه های های جدید شد.

حمیدی نژاد با بیان این که برپایی نمایشگاه قرآن در شهر اهواز حرکت آرام فرهنگی است، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه هایی در دیگر مناطق شهر اهواز ادامه اثرگذاری این نمایشگاه است.

این مقام مسؤول به تمرکز هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز بر روی بخش کودک اشاره کرد و افزود: بهزیستی و آموزش و پرورش باید فضای مهدکودک ها را قرآنی کند و سبک آموزش قرآنی را در آن ها جاری سازد.

در عرصه قرآن آموزی نباید تنها به روخوانی بسنده کرد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در عرصه قرآن نباید به روخوانی و ترتیل بسنده کرد، گفت: آشنا سازی نسل جوان با قرآن نیازمند بیان تفسیر و مفاهیم قرآن است.

حمیدی نژاد بخش کتاب و نرم افزار نمایشگاه قرآن اهواز را نیازمند کار بیشتر دانست و اظهار داشت: حوزه علمیه، شورای قرآنی و سازمان تبلیغات استان باید موج کتاب خوانی را که در استان با برپایی نمایشگاه کتاب ایجاد می شود را تقویت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نمایشگاه قرآن را نیازمند فضایی بزرگ تر دانست و اظهار داشت: اگر افرادی که با قرآن هدایت شدند در این نمایشگاه دعوت می شدند می توانست سبب آشنایی بیش از پیش مردم با این کتاب آسمانی شود.

حمیدی نژاد به عرضه کتاب های روز در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم پیش از برپایی نمایشگاه ها نیازهای مردم را شناسایی و با برگزاری مراسم و عرضه محصولات فرهنگی مرتبط آن نیازها را در نمایشگاه پاسخ دهیم./9464/ت303/غ

ارسال نظرات