۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۷۷۹۶۳
آیت الله موسوی جزایری:

امام حسن مظهر اسماء الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‎که امام حسن(ع) مظهر اسماء الهی است، تواضع در برابر مستمندان را یکی از ویژگی های برجسته آن امام همام دانست و گفت: معصومین(ع) هرگز از اغنیا به سبب ثروتشان تعریف و تمجید نمی کردند.
آيت الله موسوي جزايري ، امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه چهارشنبه، دوم مردادماه، با حضور در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی(ره) شهرستان رامهرمز که به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهارداشت: شهرستان رامهرمز با پیشینه تاریخی عظیمی در دوران اسلام و پیش از آن بوده به گونه ای که این شهر محل زندگی شخصیت های بزرگ اسلامی همچون سلمان فارسی، آیت الله بهبهانی و شهید موسوی دامغانی بوده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان امام حسن(ع) را مظهر اسماء الهی دانست و گفت: حلم، تواضع، جود و کرم امام حسن(ع) غیر قابل توصیف است.

آیت الله موسوی جزایری تواضع را یکی از برجسته ترین ویژگی های شخصیتی امام حسن(ع) دانست و بیان داشت: تواضع یکی از ویژگی های برجسته امام حسن(ع) است به گونه ای که ایشان همواره در برابر فقرا و مستمندان تواضع می کردند.

وی با بیان این که تواضع در برابر فقرا همواره از ویژگی های اخلاقی اهل بیت(ع) بوده است، افزود: ائمه معصومین(ع) هرگز از اغنیا به سبب ثروتشان تعریف و تمجید نمی کردند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: اگر فردی در برابر ثروتمندی به سبب ثروتش تواضع کند دو سوم دین خود را از دست داده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه به بزرگواری و کرامت امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: بزرگواری و کرامت آن امام همام باید به عنوان الگوی رفتاری در جامعه قرار گیرد تا فضای اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به مستمندان و حمایت از عدالت قرار گیرد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این‎که کرامت و منزلت انسان ها به ثروت آنها نیست، تأکید کرد: هر فردی در جامعه تقوای بیشتری داشته باشد نزد خداوند دارای منزلت و جایگاه بالاتری است و جامعه اسلامی باید این چنین افراد را مورد سنجش قرار دهد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این‎که باید خداوند را در دل های شکسته جستجو کرد، افزود: خداوند می فرماید «من در کنار و همراه انسان های دل شکسته هستم»؛ به این معنا که انسان می تواند با حضور در کنار افراد دل شکسته به زیارت خداوند مشرف شود./9462/پ202/غ

ارسال نظرات