۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۷۷۹۶۵
در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن؛

سومین دوره جشنواره بین المللی قرآنی آیات آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره بین المللی قرآنی آیات به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
جشنواره هاي قرآني آيات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره بین المللی قرآنی آیات عصر روز چهارشنبه دوم مردادماه با حضور حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها و جمعی از هنرمندان در سالن محراب بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآنبرگزار شد.
حجت الاسلام محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: به‌طور متوسط 10 فیلم قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به همت هنرمندان ساخته شده است، که این رقم بسیار کم و ناچیز به حساب می‌آید و باید با کمک هنرمندان به این رقم با اهداف آرمانی انقلاب افزود.
وی در خصوص این جشنواره اظهار داشت: در دومین جشنواره قرآنی آیات 120 هزار آثار هنری ارسال شد و با عنایت خدا امسال به این رقم افزوده خواهد شد.
حجت الاسلام محمدی ورود هنرمندان، نخبگان حوزوی و دانشگاهی در مسأله قرآنی را مهم برشمرد و گفت: ترویج سبک زندگی قرآنی در زندگی ایرانی اسلامی نیازمند حضور افراد مسؤول و کاردان است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: غایت حرکت‌های تمدنی آرمانی، با ترویج فرهنگ قرآنی پدید می‌آید و لازمه آن نیاز جامعه به وجود پر برکت قرآن است.
همچنین در این مراسم از برگزیدگان جشنواره فیلم نامه نویسی و پیامک قرآنی توسط معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است در این مراسم از تمبر و پوستر این جشنواره رونمایی شد./9599/پ202/ص
ارسال نظرات