۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۷۷۹۷۰
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

مطبوعات ایران دارای جایگاه مطلوب در بین کشورهای اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که امروز در کشورهای اسلامی دارای جایگاه مطلوبی هستیم، راه‌اندازی اتحادیه مطبوعات جهان اسلام را از اقدامات انجام شده در بُعد بین‌الملل نهاد سازی دانست.
مطبوعات ایران دارای جایگاه مطلوب در بین کشورهای اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جعفر محمد زاده، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه موزه ملی مطبوعات ایران واقع در خیابان صاحب‌جمع تهران، توسعه کیفی و تهذیب رسانه را شعار محوری این معاونت عنوان کرد و با اشاره به این‌که ما عادلانه و با چشم باز به‌دنبال این هدف بودیم، گفت: ما در سه زمنیه اصلاح روش‌ها، توسعه متوازن و کیفی سازی مطبوعات و نهاد سازی برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: در زمینه اصلاح روش‌ها، بسیاری از روش‌ها و رویه‌های گذشته مانند طولانی بودن زمان مجوزها اصلاح شد و همچنین اصلاح آیین‌نامه‌ها از دیگر نتایج است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توسعه متوازن و کیفی سازی مطبوعات، اظهار داشت: در دولت دهم قریب به دو هزار و چهارصد و اندی مجوز صادر شده که با بیش از دوازده سال پیش از خود برابری می‌کند.

محمد زاده افزود: برگزاری دوره‌های تربیت مدرس، چاپ صد و بیست عنوان کتاب آموزش خبرنگاری و روزنامه‌ نگاری و روزنامه دار شدن همه استان‌ها از دیگر نتایج توسعه متوازن و کیفی سازی مطبوعات است.

وی راه‌اندازی اتحادیه مطبوعات جهان اسلام را از اقدامات انجام شده در بُعد بین‌الملل نهاد سازی دانست و با اشاره به این‌که در هیچ دوره‌ای مانند سه سال اخیر نهاد سازی انجام نشده است، بیان داشت: امروز در کشورهای اسلامی دارای جایگاه مطلوبی هستیم و روابط و ارتباطات برقرار است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌انداری سرای روزنامه نگاران و ایجاد دفاتر آن در چهارده استان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: دانشنامه مطبوعات ایران ازجمله اقدامات مهم است که در تدوین آن بیش از صد روزنامه نگار و اساتید روزنامه نگاری فعالیت کرده‌اند وامیدواریم تا پایان شهریور ماه جلد نخست آن منتشر شود./956/پ202/ج

ارسال نظرات