۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۱۷۷۹۷۲

موزه ملی مطبوعات ایران گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ موزه ملی مطبوعات ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه گشایش یافت.
موزه ملي مطبوعات ايران واقع در بقعه سر قبر آقا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه موزه ملی مطبوعات ایران عصر چهارشنبه دوم مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بقعه سر قبر آقا واقع در خیابان صاحب جمع محله مولوی تهران برگزار شد.

در این مراسم سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که کمتر موزه‌ای مانند موزه مطبوعات داریم که بار معنایی داشته باشد و مؤثر و مفید باشد، ابراز داشت: باید به گذشته‌ها و میراث گران‌بهای خود بیشتر توجه کنیم.

وی با اشاره به این‌که در واقعه مشروطه قطعا رسانه‌ها و روزنامه‌ها در ارتقاء سطح آگاهی مردم نقش داشتند، اظهار داشت: علی اکبر دهخدا، ملک الشعرای بهار و جلال آل احمد از اهالی قلم در پیش از انقلاب اسلامی بودند و پس از انقلاب افرادی مانند شاهچراغی، آوینی و صارمی در این راه به شهادت رسیدند که باید یاد آنها را گرامی بداریم و دانشجویان و جوانان در موزه‌ها با فداکاری‌هایی که آنها انجام دادند، آشنا شوند.

همچنین محمد زاده، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم رشد کیفی و تهذیب رسانه را شعار محوری این معاونت عنوان کرد و با اشاره به این‌که ما عادلانه و با چشم باز به‌دنبال این هدف بودیم، گفت: ما در سه زمنیه اصلاح روش‌ها، توسعه متوازن و کیفی سازی مطبوعات و نهادسازی برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کردیم.

وی راه‌اندازی اتحادیه مطبوعات جهان اسلام را از اقدامات انجام شده در بُعد بین‌الملل نهادسازی دانست و با اشاره به این‌که در هیچ دوره‌ای مانند سه سال اخیر نهادسازی انجام نشده است، بیان داشت: امروز در کشورهای اسلامی دارای جایگاه مطلوبی هستیم و روابط و ارتباطات برقرار است.

بر اساس این گزارش در این مراسم همچنین پدرام پاک آیین، مدیرکل خبرگزاری‌ها و مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که مطبوعات به‌راستی جزیی از میراث معنوی ملت ایران است، ابراز داشت: مطبوعات تاریخ مستند ملت ما است و این مجموعه با این هدف راه‌اندازی شد که راه تحقیق پژوهشگران مطبوعات و سایر حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، ادبی، سیاسی و اجتماعی با استفاده از اسناد این مجموعه هموار شود و امیدوارم با تجمیع این اسناد در این مجموعه، سهم و حجم مطبوعات در یافته‌های پژوهشگران افزایش پیدا کند.

وی تأکید کرد: اگر امروز غرب خود را مدار و محور ارتباط جمعی، اندیشه، عاطفه و فرهنگ می‌داند، تکیه بر داشته‌های فرهنگ اصیل اسلامی ـ ملی ما می‌تواند پاسخی به آن باشد.

لازم به ذکر است همزمان با این مراسم، آیین اختتامیه نهمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار و اسامی برگزیدگان آن اعلام شد.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه موزه ملی مطبوعات ایران کلیپ فعالیت‎های حوزه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد./956/پ202/ص

ارسال نظرات