۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۱۷۷۹۷۴
در نمایشگاه قرآن بررسی شد؛

مد و لباس از نظر اسلام

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه قرآنی و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی در خصوص مد و لباس از نظر اسلام گفت: مد و لباس در شرایط متفاوت و با توجه به موقعیت هر فرد متفاوت است و آیاتی درباره چگونگی پوشش لباس انسان‌ها نازل شده است.
سبک زندگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد گیلانی، مدیر گروه قرآنی و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی در نشست خبری سبک زندگی که عصر روز چهارشنبه دوم مردادماه در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد در خصوص مد و لباس از نظر اسلام اظهار داشت: مد و لباس در شرایط متفاوت و با توجه به موقعیت هر فرد متفاوت است و آیاتی درباره چگونگی پوشش لباس انسان‌ها نازل شده است.
وی ادامه داد: لباس هر فرد به سطح درآمد آن شخص بستگی دارد به عنوان مثال فردی که جزء افراد طبقه ضعیف در یک جامعه محسوب می‌شود درست نیست که بهترین لباس و گران‌ترین نوع لباس را برای حفظ پوشش خود استفاده کند زیرا اقتصاد خانواده را به خطر می‌اندازد.
مدیر گروه قرآنی و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی تأکید کرد: انتخاب همنشین بر پوشش فرد بسیار تأثیرگذار است و باید یک فرد بر اساس درآمد همنشین خود را انتخاب کند.
حجت الاسلام گیلانی بیان داشت: شخصی که دارای درآمد بالا است نباید موقعیت خود را به رخ همنشین ضعیف‌تر از خود بکشد و این عمل خلاف اسلام است زیرا در مخاطب خود احساس حقارت را ایجاد می‌کند.
وی استفاده از کالای گران قیمت بر حسب نیاز را جایز دانست و گفت: بهترین عمل برای یک مومن این است که سعی کند از کالای ارزان قیمت استفاده کند زیرا تجمل گرایی در اسلام تأکید نشده است.
مدیر گروه قرآنی و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در شرایط گوناگون بهتر است نوع لباس بر حسب زمان متفاوت باشد به عنوان مثال در عید و یا حضور در مسجد باید از لباس پاکیزه و رنگ روشن استفاده کرد و یا در مورد نوع پوشش لباس خانم‌ها گفته شده که نباید تحریک کننده باشد.
همچنین در ابتدای این مراسم از کتاب تجلی قرآن در نیایش معصومین(ع) رونمایی به عمل آمد./9599/پ202/ص
ارسال نظرات