۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۷۸۰۱۳
حجت الاسلام والمسلمین عاملی:

راه تنظیم ذائقه معنوی در جامعه گسترش فرهنگ انفاق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با بیان این که باید ذائقه جامعه را به گونه‌ای تنظیم کرد تا ملاک برتری افراد مسائل ظاهری زندگی نباشد، گفت: بزرگ‌ترین برجستگی یک ملت، پرورش عواطف پاک و تنظیم ذائقه معنوی است که قطعاً جامعه را به مرز همدلی سوق می دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، پیش از ظهر امروز در موسسه خیریه امام رضا(ع) شهرستان اردبیل، گفت: جامعه اسلامی همچون پیکره ای واحد است که در آن باید همه مردم در غم و اندوه یک نفر همدرد باشند و به همین جهت در جامعه آرمانی اسلامی همه افراد جامعه شریک درد هم و غمگسار اندوه و ناراحتی و روزهای خوشی همدیگر هستند.
 

وی افزود: شایسته‌ترین مردمان یک جامعه آنهایی هستند که به جای ساختن برج و ساختمان و سوارشدن بر بهترین خودروها غمگسار دیگران بوده و مددکار همنوعان خود باشند.
 

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: باید در جامعه ذائقه را به گونه‌ای تنظیم کرد تا به اهداف و مبنای ظاهری نظیر ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌ها افتخار نکنیم، بلکه بزرگ‌ترین افتخار ما به دستگیری از فقرا،‌ ایتام و نیازمندان باشد تا مشکلات آنها در جامعه حل شود.
 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این که در جامعه آرمانی نبوی نه تنها هیچ فاصله‌ای بین افراد جامعه و گروه‌ها وجود ندارد بلکه پیمان اخوت بین مهاجرین و انصار در صدر اسلام بر همین مبنا بسته شده است، گفت: بزرگ‌ترین برجستگی یک ملت، تمدن و قوم و همچنین سرمایه آنها پرورش عواطف پاک و تنظیم ذائقه معنوی است که بی شک جامعه را به مرز همدلی سوق می دهد.
 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: چقدر لذت‌بخش است که در ماه رمضان یک فرد ثروتمند و توانگر در اوج سادگی در کنار سفره فقیر و یتیمی بنشیند و دست محبت به سر او بکشد که ایجاد این فضا حتی از دست یک هنرمند نیز خارج است.
 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: امروز برخی از خیرین از پاک‌ترین و حلال‌ترین روزی خود ایتام را متنعم می‌کنند و به یقین در در‌آمد و مصرف پول آنها یک معادله‌ای معنوی ساری و جاری است چرا که پول حلال و پاک در مسیر درست مصرف شده و خیرین برای اراده خداوند در این زمینه مسیری واقعی هستند. /937/پ202/س
 

ارسال نظرات