۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۷۸۰۱۵
آیت الله شبستری:

فرقه‌های ضاله با تفسیر به رأی آیات قرآنی به جان مسلمانان افتاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که فرقه‌های ضاله ساخته و پرداخته استعمار و استکبار در منطقه با تفسیر به رأی از آیات قرآنی به جان مسلمانان افتاده اند، افزود: این در حالی است که رسانه‌های غربی نیز تبلیغات سوء گسترده ای درباره خشونت‌طلبی اسلام می‌کنند، در حالی که حقیقت غیر از این است.
آيت الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم اعطای گواهینامه حفظ کل قرآن کریم به 60 نفر دانش‌آموختگان مؤسسه مهد قرآن و عترت استان با اشاره به این‌که رمضان ماه نزول و بهار قرآن کریم است، اظهار داشت: باید از فرصت‌های معنوی این ضیافت الهی برای درک نورانیت آیات قرآنی بهره‌مند شویم.


وی با بیان این‌که کتاب هدایت برای تمام ادوار تاریخی و تمام بشریت است، خاطرنشان کرد: البته توفیق هدایت قرآن شامل همه نمی‌شود، که علل و عوامل متعددی وجود دارد که انسان گاه نمی‌تواند از نورانیت و هدایتگری این کتاب آسمانی بهره‌مند شود، اگر دل زمینه صفای آیات الهی را نداشته باشد، به ضلالت مبتلا خواهد شد.


نماینده خبرگان رهبری با تجلیل از همت و تلاش ارزشمند نوجوانان و جوانان در حفظ کل قرآن کریم گفت: حفظ آیات الهی و درک مفاهیم قرآنی مقدمه‌ای برای عمل به آموزه های این کتاب انسان‌ساز و هدایتگر است؛ از این رو باید توجه روزافزون به ظرافت‌های قرآن از راه تدبر داشت.


وی با بیان این‌که حافظان قرآن حاملان کلام الهی هستند و‌ بایستی در رشد معنوی و فراگیری تعالیم قرآنی کوشش مضاعف کنند، تصریح کرد: سعی کنید عامل به قرآن باشید، چراکه سعادت دنیوی و اخروی تنها در گرو عمل به آیات سعادت‌بخش کلام الله مجید است.


آیت الله شبستری انحراف، کج‌اندیشی، تفسیر غلط و عدم عمل‌گرایی نسبت به آیات قرآنی را موجب گمراهی بشریت و معضلات مبتلابه در جوامع اسلامی دانست و گفت: بسیاری از گرفتارهای‌های جوامع اسلامی و مسلمانان نشأت گرفته از عدم فهم دقیق از آموزه های قرآنی است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که فرقه‌های ضاله ساخته و پرداخته استعمار و استکبار در منطقه با تفسیر به رأی از آیات قرآنی به جان مسلمانان افتاده اند، افزود: این در حالی است که رسانه‌های غربی نیز تبلیغات سوء گسترده ای درباره خشونت‌طلبی اسلام می‌کنند، در حالی که حقیقت غیر از این است.


وی در پایان با تقدیر از همت و تلاش مسؤولان و متولیان مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی در برگزاری کلاس های آموزشی قرآن برای گروه‌های مختلف اظهار داشت: مؤسسه مهد قرآن استان بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب و با بهره‌گیری از دو دهه تجربه آموزش، توانسته منشأ اثر در کل کشور باشد.


همچنین وظیفه شعاع، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی با بیان این که در سطح استان بالغ بر 20 هزار نفر در کلاس‌های مهد قرآن شرکت دارند، اظهار داشت: فعالیت ها به دو بخش قرآن و عترت تقسیم می‌شود که بخش قرآن شامل قرائت عمومی، قرائت تخصصی، حفظ، تدبر در قرآن و تربیت معلم و بخش عترت شامل تدبر در سیره معصومین(ع) می‌شود.


وی با بیان این‌که تاکنون 100 هزار نفر در طرح آموزش قرآن و بیش از 5 هزار مربی طی 60 دوره این مؤسسه آموزش دیده اند، گفت: 10 مرکز پیش‌دبستانی در تبریز و 11 مجتمع آموزشی در شهرستان تحت پوشش مؤسسه مهد قرآن با ظرفیت پذیرش 5 هزار نفر فعالیت دارند./935/پ202/س

ارسال نظرات