۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۷۸۰۱۷
امام جمعه دامغان:

کارمندان ادارات معرف ارزش های اسلام ناب باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: کارمندان ادارات باید معرف ارزش های اسلام ناب باشند و با رعایت حجاب و شئونات دینی الگوی دیگران شوند.
جلسه شوراي فرهنگ عمومي دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی در محل فرمانداری دامغان ماه مبارک رمضان را ماه تحصیل تقوا نام نهاد و گفت: رمضان دارای سرمایه های فراوان است که باید از آنها به خوبی بهره برداری کنیم.

 

وی افزود: در اسلام ویژگی های ممتاز بسیاری همچون شب قدر برای رمضان ذکر شده که این ماه را به فرهنگی عمده و متعالی تبدیل کرده است. فرهنگی بر پایه نزول قرآن که برای همگان نجات بخش و قابل استفاده است، باید کاری کنیم که آثار نورانی ماه رمضان در تمام سال تداوم یابد.

 

نماینده ولی فقیه در دامغان از ادارات خواست پیگیری مشکلات مردم را در رأس امور معنوی و اداری خود قرار دهند و با رعایت سلسله مراتب و استفاده از همه پتانسیل موجود در راه خدمت بیش از پیش به ملت گام بردارند.

 

فرماندار دامغان نیز در ادامه این جلسه از فعالیت های قرآنی گسترده مراکز مختلف فرهنگی شهرستان و بالاخص دست اندرکاران برنامه جزء خوانی قرآن کریم در مسجد امیرالمؤمنین این شهرستان که از سیمای استان سمنان به طور مستقیم پخش گردید قدردانی کرد.

 

مرتضی علی آبادی اضافه کرد: پیشنهاد بنده این است که با توجه به تاکیدات رهبری معظم انقلاب و اهمیت الگو و سبک زندگی اسلامی این موضوع محور برنامه های شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال جاری قرار گیرد.

 

محمد علی امانی، رییس اداره آموزش و پرورش دامغان هم در این نشست پیشنهاد تشکیل کمیته های تخصصی با حضور کارشناسان، قبل از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی را مطرح کرد و گفت: ما در جامعه دچار بسیاری از هنجار شکنی ها هستیم و نباید اجازه دهیم این ناهنجاری ها به هنجارهای جدید جامعه ما بدل شود.

 

وی کار تخصصی را لازمه مقابله با ترفندهای هوشمندانه دشمن دانست و تاکید کرد: مانور تجمل و بدحجابی در بازارها و دیگر اماکن عمومی ما بیداد می کند، ما باید با برنامه دقیق این اماکن عمومی و مدارس و دانشگاه ها را به سفیران فرهنگی تبدیل کنیم./977/پ202/ب

ارسال نظرات