۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۰۷۳
همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز؛

برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در 14 شهرستان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در 14 شهرستان استان خوزستان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه های قرآنی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است.
حجت الاسلام سپهر، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان حجت الاسلام سپهر، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا دفتر جنوب غرب مستقر در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز و در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در 14 شهرستان استان خوزستان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه های قرآنی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای نشر فعالیت های قرآنی است، اظهار داشت: ماه رمضانی فرصتی برای سرمایه گذاری متولیان فرهنگی جهت ترویج فعالیت های قرآنی و دینی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که قرآن کریم سبب تقویت قلب، روح و جسم می شود، ابراز داشت: ترویج، توسعه و نشر آموزه های قرآنی وظیفه تشکیلاتی ارشاد است و هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز را بر اساس وظیفه تشکیلاتی خود و نیازهای مردم در اهواز برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر این که در نمایشگاه هفتم اهواز بیش از 13 هزار عنوان کتاب و 8 هزار نرم افزار دینی و قرآنی عرضه می شود، بیان داشت: بخش کودک نمایشگاه قرآن اهواز امسال با محوریت آموزش های قرآنی و دینی با هدف برگزاری دوره های تصحیح نماز، آموزش قرآن، نشست های قرآنی، آموزش بازی ها و داستان های قرآنی در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز حضور دارد.

حجت الاسلام سپهر تصریح کرد: رونمایی از کتبیه های حرم حضرت علی(ع)، غرفه عتبات و عالیت خوزستان، ایستگاه های مشاوره، پاسخگویی به شبهات دینی و انحرافات فکری و مسایل شرعی و نشریات و خبرگزاری های دینی و قرآنی در این نمایشگاه حضور دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که در نمایشگاه امسال غرفه حجاب و عفاف با پوشش ها و البسه های جدید اسلامی در این نمایشگاه حضور دارد، اظهار داشت: استقبال از غرفه حجاب و عفاف بسیار خوب و مطلوب بوده اما محصولات این غرفه گران است که باید تسهیلاتی برای این غرفه در نظر گرفته می شد.

وی به عرضه محصولات و نوشت افزای دینی و قرآنی اشاره و خاطرنشان کرد: در حرکتی جدید و تازه برای جلوگیری از ورود محصولات غربی و مبتذل، نوشت افزارها و لوازم التحریرهای دینی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان عرضه کردیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز از خانواده شهدای قرآنی، شاعران قرآنی و مدیحه سرایان قرآنی تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که خوشبختانه نمایشگاه قرآن سال به سال مفیدتر شده است، بیان داشت: حجم استقبال مردم از نمایشگاه قرآن بسیار بالا است که در این شرایط وظیفه ما را سنگین تر می کند و باید متناسب با حجم استقبال مردم کیفیت فعالیت های فرهنگی را افزایش داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که 25 میلیون تومان بن برای خرید مردم عرضه شده است، بیان داشت: هزینه ای بالغ بر 600 میلیون ریال برای هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز صرف شده است.

حجت الاسلام سپهر در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به پرسشی مبنی بر «آیا مهلت نمایشگاه قرآن تمدید می شود؟»، ابراز داشت: مهلت هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز تمدید نخواهد شد./9461/ت302/ب

ارسال نظرات