۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۷۸۱۴۳
آیت الله شبستری:

حزب الله لبنان در خط مقدم مقابله با صهیونیزم قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با انتقاد از اقدام اخیر اتحادیه اروپا گفت: شکست های متعدد غرب در جنگ داخلی سوریه نشان داد که حزب الله لبنان در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در گنجاندن نام شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه های تروریستی اظهار داشت: این اقدام مضحک و خصمانه نشان از موفقیت حزب الله در مواجهه با زیاده‌طلبی رژیم صهیونیستی است.


وی خاطرنشان کرد: غرب سال‌هاست که پرژه خلع سلاح حزب الله لبنان را پیگیری می کند، اما نتوانست کاری از پیش ببرد، از این رو سناریوی سوخته گنجاندن نام حزب الله در لیست گروه های تروریستی را کلید زد، در حالی کشورهای غربی خود بزرگترین حامی تروریست در منطقه هستند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که تروریست خواندن حزب الله لبنان از سوی بزرگترین تروریسم دولتی در جهان امری مضحک است، تصریح کرد: اتحادیه اروپا اگر اقدامی غیر از این انجام می داد، باید تعجب می کردیم، در حقیقت همه این مواضع نشان می دهد که حزب الله توانسته در سوریه و لبنان علیه زیاده‌خواهی های غرب ایستادگی کند.


آیت الله شبستری یادآور شد: شکست های متعدد غرب در جنگ داخلی سوریه نشان داد که حزب الله لبنان در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد، رژیم صهیونیستی برای مقابله با این سد محکم مقاومت چاره ای جز اجماع جهانی علیه حزب الله ندارد، اما غافل از این‌که محبوبیت حزب الله تنها در مرزهای جغرافیایی لبنان محدود نیست.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که منافقین یکی از گروه های تروریستی است که پس از انقلاب به فاز نظامی وارد شده و بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده است، گفت: این گروهک تروریستی در جنگ ایران و عراق که به حمایت علنی از صدام پرداخت، همواره مورد حمایت اتحادیه اروپا بوده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع داخلی کشور مصر اظهار داشت: مصر ناخواسته در مسیر سیاست های سلطه‌گرایانه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، غرب ماه‌ها به دنبال مصادره انقلاب اسلامی و مردمی مصر بود که امروز با تفرقه و شورش داخلی در این کشور شرایط برای تحقق اهداف شوم صهیونیستی فراهم شده است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که وحدت و بصیرت تنها راه نجات از وضعیت موجود است، گفت: اعتراضات علیه محمد مرسی باعث شد تا ارتش مصر وارد عمل شود و با کنار گذاشتن وی کشور را در دست گرفت در حالی که از ریاست مرسی یک سال بیشتر نگذشته بود.


وی ادامه داد: ارتش مصر سعی دارد با روی کار آوردن چهره‌های ملی چنین وانمود کند که اقدامش کودتا نبوده است اما نظرسنجی‌های موجود نشان می‌دهد از 10 نفر مصری هشت نفر مخالف اعمال سیاست‌های آمریکایی در این کشورند.


امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه در روز پنج مرداد 58 از سوی آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران، اظهار داشت: نماز جمعه عامل اتحاد و همدلی مسلمانان است، این فریضه حافظ ایمان مردم و پایگاه مقاومت ملت مسلمان بوده که  امیدواریم مردم با توجه ویژه در برپایی آن اهتمام بیشتری داشته باشند./935/پ201/ب

ارسال نظرات