۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۷۸۱۵۴
امام جمعه موقت اردبیل:

غرب برای رسیدن به اهداف خود در صدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اردبیل، با اشاره به حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی، گفت: امروز غرب با سردمداری آمریکا و انگلیس با ایجاد گروه های وهابی و سلفی در صدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان و جنگ شیعه و سنی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمد علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، با اشاره به اقدام عجیب اتحادیه اروپا در معرفی شاخه نظامی حزب الله لبنان به عنوان تروریست، خاطرنشان کرد: گروهی که از عزت و کشور خود در مقابل رژیم صهیونیستی دفاع می کند به عنوان تروریست معرفی می شود.
 

وی افزود: سال ها رژیم صهیونیستی انواع جنایت ها را بر علیه مسلمان فلسطین انجام می دهد و این کشور به عنوان تروریست معرفی نمی شود در حالی که حزب الله لبنان برای دفاع از کشور و اسلام از طرف اتحادیه اروپا به عنوان تروریست معرفی می شود.
 

حجت الاسلام فروغی، تصریح کرد: اتحادیه اروپا از خود اختیاری ندارد و جهت حمایت از رژیم غاصب اسرائیل همواره گوش به فرمان کشور آمریکا است.
 

امام جمعه موقت اردبیل، اظهار داشت: امروز غرب با سردمداری آمریکا و انگلیس با ایجاد گروه های وهابی و سلفی در صدد ایجاد اختلاف و جنگ در کشورهای اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند.
 

وی با اشاره به مسایل منطقه به خصوص سوریه و مصر در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: غرب برای انحراف جهان اسلام از اقدامات اسرائیل و ایجاد امنیت برای این رژیم غاصب می خواهد تا در کشورهای اسلامی جنگ شیعه و سنی ایجاد کند.
 

روز قدس روز انزجار از مستکبران و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است
 

خطیب نماز جمعه، تصریح کرد: امام خمینی با تیزبینی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس معرفی کرد تا مسلمانان در این روز یک صدا از اقدامات رژیم صهیونیستی جهت حمایت از برادران و خواهران فلسطینی اعلام انزجار کنند.
 

حجت الاسلام فروغی، بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: دشمن در صدد گرفتن اتحاد و یکپارچگی مسلمانان است و ملت مسلمان ایران اسلامی باید با تمام قدرت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در این روز مقدس در راهپیمایی حاضر باشند.
 

اعتدال، حرکت در مسیر ولایت است
 

وی در ادامه با اشاره به شعار عدالت و اعتدال رییس جمهور منتخب، افزود: ما منتظریم تا شاهد اعتدال و عدالت در عمل رییس جمهور منتخب هم باشیم.
 

حجت الاسلام فروغی، تصریح کرد: اعتدال همان حرکت در مسیر ولایت است و پیروی و تبعیت از فرامین ولایت اعتدال واقعی را در جامعه متجلی می کند.
 

امام جمعه موقت اردبیل، به تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب مردم مصر اشاره کرد و گفت: عدم تمسک ملت مصر به ولایت باعث شد تا انقلاب مصر بیش از 6 ماه نتواند پایداری کند، در صورتی که انقلاب اسلامی ایران پس از 34 سال به دلیل حرکت در مسیر ولایت، امروز به اوج قدرت و اقتدار رسیده است.
 

عدالت در وجود امیرمومنان علی (ع) متجلی است
 

خطیب نماز جمعه اردبیل، در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت شب های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: با احیای شب های قدر انسان خود را به دریای بیکران توحید وصل می کند.
 

وی به اجین شدن این شب ها با نام امیر مومنان علی (ع) اشاره کرد و افزود: جاذبه محبت امیر مومنان علی (ع) همه مسلمانان را به خود جذب کرده است.
 

حجت الاسلام فروغی، خاطرنشان کرد: با نگاه به وجود مبارک امام علی (ع) اوج شجاعت، عدالت، مجاهدت، ساده زیستی و همه کمال های زندگی بشریت تفسیر می شود.
 

ماه مبارک رمضان ماه تقوای الهی است
 

امام جمعه موقت اردبیل، در خطبه های اول نماز جمعه این هفته، با تاکید به تقوای الهی، گفت: اگر انسان بر محور توحید و تقوای الهی حرکت نکند در این صورت جهان از شرارت و فساد پر خواهد شد و اگر تقوای الهی در زندگی انسان حاکم باشد در این صورت قطعا مشکلات فردی و اجتماعی نیز در جامعه اسلامی حل خواهد شد.
 

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه تقوای الهی است و در این ماه انسان با تمرین تقوا در 11 ماه دیگر سال خود را در مقابل گناهان و معاصی بیمه می کند.
 

خطیب نماز جمعه اردبیل، تصریح کرد: انسان باید در طول شبانه روز بر اعمال خود نظارت کند که آیا اعمالش بر محور امیال و شهوت استوار است و یا محور الهی بر اعمال او حاکم است.
 

حجت الاسلام فروغی، مشاهده پروردگار در تمام اعمال انسان را نتیجه تقوا دانست و اظهار داشت: ظرفیت انسان با تقوای الهی لبریز می شود و احکام و شریعت برای کمال انسان است./937/پ202/ب

ارسال نظرات