۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۷۸۲۴۱
مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان خبر داد؛

افزایش اماکن برگزاری نماز جمعه به 25 مرکز تا پایان سال 92

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان گفت: در استان همدان 21 نماز جمعه برگزار می‌شود که تا پایان سال 92 این به 25 مرکز افزایش می یابد و شهرهای شیرین سو، فیروزان و علی آباد ملایر هم صاحب نماز جمعه شوند.
نشست خبري ستاد نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدصادق حسینی، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان، صبح امروز در جلسه نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها، اظهار داشت: یاد و خاطره گذشتگان، شهدای انقلاب و جنگ به ویژه پنجاه و دو تن از شهدای نماز جمعه سال 1361 در استادیوم ورزشی استان همدان که ده تن از آن‌ها کودک بودند را گرامی می‌داریم.

وی افزود: انسان‌هایی که در فرصت‌های خود در زندگی استفاده می‌کنند به سعادت می‌رسند و ماه مبارک رمضان هم یک فرصتی است که انسان‍‌‎‎ها می ‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان در ادامه به برگزاری نخستین نماز جمعه کشور در تهران اشاره کرد و ابراز داشت: سال 58 زمانی بود که به دستور امام خمینی(ره) نخستین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد و پس از آن هم مردم سایر استان‌ها و شهرها از امام راحل خواستند تا این فریضه الهی در منطقه آن‌ها هم تشکیل شود.

وی با بیان این که امروز ما شاهد برگزاری 740 نماز جمعه در کشور هستیم، افزود: بنا به سخن رهبر کبیر انقلاب «اگر انقلاب هیچ دستاوردی برای کشور نداشت و تنها نماز جمعه دستاورد آن بود این کافی بود».

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ما در زمان جنگ حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما امروز شما می‌بینید که دستاوردهایی بسیاری را در عرصه‌های گوناگون داشته ایم که این مسأله بیانگر جایگاه عظیم نماز جمعه است و هرگاه هم اسلام قدرت پیدا کرد نماز جمعه برگزار می شود.

وی به نماز جمعه‌های استان همدان هم اشاره کرد و ابراز داشت: در استان همدان 21 نماز جمعه برگزار می‌شود و تا پایان سال 92 این تعداد به 25 مرکز افزایش یابد و شهرهای شیرین سو، فیروزان و علی آباد ملایر هم صاحب نماز جمعه شوند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان بیان داشت: خوشبختانه ستاد نماز جمعه با وجود کاستی‌های این حوزه توانسته است موفق باشد.

وی با بیان این که در استان همدان بیش از هزار نفر در ستاد نماز جمعه فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: اثر گذاری نماز جمعه در میان مردم بسیار چشم گیر است و مردم هم باید در برپایی با شکوه این فریضه الهی ما را یاری کنند.

گفتنی است، در این نشست جلسه پرسش و پاسخ‌هایی هم صورت گرفت که در آن یکی از خبرنگاران خواستار ایجاد جایگاه مناسب برای خبرنگاران در نماز جمعه همدان شد./957/پ202/غ

ارسال نظرات