۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۲۶۸
استاد حوزه علمیه:

سرپیچی از دستورات الهی سبب تحیر و سرگردانی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: دستور خداوند بر همه واجب است و هیچکس حق مخالفت با آن را ندارد و کسانی که از دستورات خداوند متعال سرپیچی می‏کنند همواره متحیر و هراسان هستند.
دعا دعا دعا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‏الاسلام ‏ مرتضی فهیم کرمانی، استاد حوزه علمیه شامگاه گذشته چهارم مردادماه، در محفل بیان احادیث اهل بیت(ع) گفت: پیاده کردن صداقت و امانت‏داری میان مردم یکی از وظایف مهم پیامبران از نخستین تا آخرین آن‏ها بود.

وی در ادامه افزود: مسأله صداقت در اسلام اگر مهم‏تر از توحید نباشد کم اهمیت‎تر هم نیست.

حجت‏الاسلام فهیم کرمانی اظهار داشت: کسی که ادعای خداپرستی دارد اگر این ادعا ذره‏ای با کذب مخلوط باشد ایمان وی دروغ است، اما اگر کسی در حقیقت راستگو باشد به‏طور یقین مسأله توحید را نیز قبول دارد.

وی با توجه به معنای حقیقی امانت‏داری بیان داشت: ادا امانت یعنی هر مسلمانی وظیفه دارد هرچه را که خداوند در دست وی سپرده به نسل‏های آینده منتقل کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این‎که امانت در هر صورت باید به صاحبش برگردد، تصریح کرد: منظور از امانت در مباحث ما امانت‏های معنوی و آخرتی است اما باید در امانت های مادی و دنیوی هم دقت کامل داشت.

وی تأکید کرد: دستور خداوند بر همه واجب است و هیچکس حق مخالفت با آن را ندارد و کسانی که از دستورات خداوند متعال سرپیچی می‏کنند همواره متحیر و هراسان هستند.

حجت‏الاسلام فهیم کرمانی ابراز داشت: آداب نیکو هم باید همچون آداب برخی از اعیاد غیر مذهبی که نسل به نسل منتقل می‏شود به نسل‏های آینده منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‏فرمایند ای شیعیان به زیارت یکدیگر بروید؛ چراکه این امر سبب زنده شن دل‏های شما می‏شود همچنین همراه با این عمل نیکو از ما بسیار یاد کنید و این کار سبب پیوند دل‏های شما به یکدیگر می‏شود.

استاد حوزه علمیه تشویق دیگران را به دید و بازدید از یکدیگر را مستحب برشمرد و افزود: مراقب باشیم که بازدید را که فریضه ای مستحب است با غیبت‏هایمان به یک حرام تبدیل شود.

وی در پایان گفت: حواسمان باشد که با چه کسانی رفیق می‏شویم، انسان باید از رفیق خود به یاد خداوند متعال بیافتد و یا این‎که با همنشینی با وی بر علم او بیفزاید./9706/پ203/غ

ارسال نظرات