۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۷۸۳۱۳
مدیر حوزه امام باقر دامغان تبیین کرد:

اهمیت و جایگاه صله رحم در سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی به موضوع اهمیت و جایگاه صله رحم و شبکه فامیلی در اسلام پرداخت و گفت: قطع رحم از نظر دین ما گناه کبیره است.
حجت الاسلام محمد حسن رستميان

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) فامیل را به رگ های متصل به هم بدن انسان تشبیه می کنند که در تمامی بدن پخش هستند و هر یک وظیفه ای را به عهده دارند و حیاتشان وابسته به این ارتباط تنگاتنگ است. اگر شریانی قطع شود، کار همه آنها مختل می شود و موجب نقص یا نابودیشان می گردد.

 
مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) دامغان تاکید کرد: خداوند رحم را از صفت رحمان و رحمت نامحدود خود گرفته است و در وجود انسان جاری کرده است. اگر انسان نسبت به فامیل و نزدیکان خود مهر و محبت دارد ناشی از رحمت و رأفت خداوندی است.
 
وی با اشاره به زندگی اجتماعی انسان ها و پایه ریزی اغلب روابط انسانی برپایه نیازهای فرد به دیگران، تصریح کرد: در صله رحم و روابط انسان با اعضاء خانواده و فامیل خود نباید فرد نیاز خود را مد نظر قرار دهد بلکه باید نیازهای نزدیکانش به خود را بشناسد و آنها را برطرف کند. این معنای حقیقی صله رحم است.
 
امام جمعه موقت دامغان با استناد به آیاتی از سوره نور خاطر نشان کرد: اسلام حتی استفاده از امکانات و خوردن طعام به حد و شکل معمول در منزل پدر، مادر، برادر و خواهر، دایی و عمو و عمه و خاله را برای هر فرد در صورت اطلاع از رضایت آنها نیازمند کسب اجازه نمی داند، و بدین شکل سعی دارد اهمیت نزدیکی روابط و جلوگیری از ایجاد فاصله بین افراد خانواده را در سبک زندگی اسلامی متذکر شود./977/پ202/پ
ارسال نظرات