۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۷۸۳۱۷
نماینده مجلس خبرگان:

آمادگی قلبی شرط بهره‌گیری از شب‌های قدر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گستان گفت: اگر قلوب و دل های ما در این شب های با عظمت آمادگی لازم را نداشته باشد نمی توانیم بهره حداکثری را ببریم؛ از این رو سطحی نگری نسبت به عظمت و جایگاه این شب های ارزشمند بهره های آن را از ما دور خواهد کرد.
آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گستان امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد جامع گلشن در جمع مردم مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر، بهره گیری معنوی از این شب های پرفضیلت را نیازمند آمادگی قلبی دانست و گفت: اگر قلوب و دل های ما در این شب های با عظمت آمادگی لازم را نداشته باشد نمی توانیم بهره حداکثری را ببریم.

 

وی با بیان این که شب قدر به دلیل نزول قرآن از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، افزود: سطحی نگری نسبت به عظمت و جایگاه این شب های ارزشمند بهره های آن را از ما دور خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که خداوند متعال در این شب های با ارزش مقدرات انسان را تا سال آینده مشخص می‏کند، خاطرنشان کرد: مؤمنان توجه کنند با تضرع و زاری به درگاه خداوند متعال و دعا و ذکر می‏توانیم در مقدراتی که برای ما تعیین می‏شوند تاثیرگذار باشیم.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که قدر و منزلت شب های قدر قابل توصیف نیست، بیان داشت: عظمت این شب ها به گونه ای است که  قرآن با قدر و منزلت در این شب با قدر و منزلت بر قلب با قدر و منزلت پیامبر عظیم‏الشان اسلام (ص) نازل شد.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که شب های قدر فرصتی جهت کشب قدر و منزلت از درگاه خداوند است، ادامه داد: این منزلت تنها با دعا، توبه و تضرع به درگاه احدیت محقق می شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امشب ملائکه به اذن خداوند متعال از آسمان ها به زمین می آیند به گونه ای که دیگر زمین تنگ شده و جای خالی پیدا نخواهد شد، ادامه داد: اعمال این شب می تواند بستری را برای کسب فیوضات آن فراهم کند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که امشب دعاهای مؤمنان مستجاب خواهد شد، افزود: این فرصت ها همیشه برای انسان به وجود نمی آید پس نباید به راحتی و سطحی از آن گذر کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که مؤمنان باید دشمنی، قهر و کینه توزی را کنار بگذارند و با قلبی پاک و صاف به درگاه خداوند متعال پناه بیاورند، خاطرنشان کرد: اگر قلوب خود با از بدی ها پاک کنیم و به سوی درگاه احدیت برویم به حتم خداوند متعال نیز توبه ما را خواهد پذیرفت و ما را مشمول رحمت الهی خواهد کرد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که فرصت های این چنینی همچون ابرهای آسمانی هستند که می آیند و می روند، افزود: شب‏های قدر فرصتی هستند تا دل‏های زنگار گرفته از گناه که از ساحت قدس الهی دور شده‏اند از راه انحراف به سوی پروردگار بازگردند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان باید در شب های قدر آیینه های دلمان را با نور الهی شستشو دهیم، بیان داشت: اگر این فرصت نیز از دست برود دیگر نمی توانیم در مسیر صحیح گام برداریم.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که کسانی که اهل دعا و رازو نیاز هستند به خوبی می تواند از معنویت این شب ها بهره گیرند، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در این خصوص فرمودند؛ هر کس شب قدر را احیا کند گناهان او آمرزیده می شود.

 

وی با اشاره به این که عظمت شب قدر تا آنجا است که خداوند متعال در شأن آن یک سوره نازل کرده است، افزود: باید از فرصتی که خداوند متعال به ما داده در جهت سعادت و قرب به خدا استفاده کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش پایانی سخنان خود باید در این شب ارزشمند صلح و صفا جایگزین اختلاف و تفرقه شود، افزود: از فرصتی که خداوند در اختیار مؤمنان قرار داده برای پیروزی امت اسلامی و سعادت و تعالی انقلاب دعا کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات