۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۷۸۳۲۴
کارشناس مسائل دینی:

روزه داری و کسب روزی حلال از عوامل قرب الهی است

خبرگزاری رسا ‌‌‌-‌ کارشناس مسائل دینی با اشاره به فضیلت روزه داری، گفت: فردی که در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد همه فرشتگان همراه او بوده و برای وی طلب آمرزش گناهان می‌کنند.
روزه گرفتن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محمد‌علی افشار، کارشناس مسائل دینی، امروز در مسجد جامع کرمان، گفت: یکی از غرایزی که خداوند در وجود هر انسانی قرار داده، غریزه‌ سوالی است.
وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) در اواخر عمر خود به مردم توصیه می‌کردند که از سوال کردن غفلت نکنید و این نشان ‌دهنده‌ اهمیت سوال در اسلام است.
وی با ذکر حدیثی از امام باقر (ع) اظهار داشت: علوم و دانستنی ها سرمایه هر انسان است که اگر شخصی بخواهد به این علوم برسد باید از راه سوال وارد شود که تنها وسیله فهمیدن علوم پرسیدن است.
کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: اگر مردم بدانند خداوند در این ماه مبارک رمضان برای ما چه چیزی قرار داده و در مقابل روزه گرفتن چه سرنوشتی در آخرت خواهیم داشت یقینا مردم اهمیت بیشتری به ماه رمضان می دادند.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که انسا ن برای انجام همه اعمال خود باید معرفت داشته باشد ابراز داشت: اگر شخصی در این ماه روزه  بگیرد، همه فرشتگان همراه او بوده و برای وی طلب آمرزش گناهان می‌کنند.
وی با بیان حدیثی از امام رضا در رابطه با شخص روزه دار افزود: در قیامت دربی به نام ریان وجود دارد که فقط افراد روزه دار از آنجا وارد بهشت می‌شوند.
کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: امام سجاد(ع) فرمودند که اصل روزه به خوردن و آشامیدن نیست، بلکه باید همه اعضای خود را در مقابل گناه حفظ کند.
وی در پایان با اشاره به این که انسان با روزه گرفتن به خداوند نزدیک می‌شود، گفت: یکی دیگر از اعمالی که باعث شده که انسان به خدا نزدیک شود کسب روزی حلال است./970/پ202/پ
ارسال نظرات