۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۹
کد خبر: ۱۷۸۳۷۸
حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد:

چهار چیز که از گناه بدتر است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با تاکید بر این‌که در شب قدر برای دوری جوانان از بی‌حجابی و اعتیاد دعاگو باشید به تشریح چهار خصلت که از گناه بدتر است پرداخت.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، بامداد یک‌شنبه ششم مردادماه در نخستین شب قدر سال 92 که در مصلی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، ابراز داشت: می‌خواهم امشب حرفی متفاوت نسبت به موضوع این شب‌ها بزنم و آن این است که بیاییم بدتر از گناه انجام ندهیم.

وی افزود: چهار چیز است که از گناه بدتر است چرا که گناه سیاه است و این‌ها سیاه‌تر هستند، گناه عامل سقوط است ولی این‌ها عاملی برای سقوط شدیدتر هستند، این‌ها زمینه‌های توبه، بازگشت و استغفار را از بین برده و باعث ماندگاری گناهان انسان می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 120 سوره انعام که می‌فرماید: گناهان آشکار و پنهانتان را با عزم کنار بگذارید، اظهار داشت: گناه آشکار و پنهان به سه گونه تعبیر می‌شود، برخی می‌گویند آشکار یعنی انجام گناه در کوچه و خیابان و گناه پنهان در خفا به طوری که کسی متوجه نشود، بعضی آشکار را به اعضای ظاهری بدن مثل دست و پا و پنهان را به گناه در باطن و نیت معنا کرده و تفسیر سوم، تفسیر دقیق علامه طبابایی است که ظاهر الإثم گناهی است که زشت بودن آن را همه می‌فهمند و باطن الإثم گناهی که در عرف قبیح نیست.

حجت الاسلام رفیعی با بیان این‌که گناه بد است ولی چهار چیز آن را بدتر کرده و زمینه بخشش را از بین می‌برد، تاکید کرد: نخستین کاری که گناه را بدتر می‌کند، کوچک شمردن گناه است که بارز ترین آن مقایسه بین گناهان بزرگ دیگران با گناهان کوچک خود است و در این باره حضرت آدم(ع) به فرزندانش سفارش کرده که قبل از هر کاری مقداری فکر کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: دومین کار افتخار کردن و به خود بالیدن در امر گناه، سوم احساس شادی و غرور نسبت به گناه و آخرین کاری که گناه را بدتر می‌کند اصرار بر گناه است در صورتی که در قرآن آمده خداوند توبه کسی را می‌پذیرد که اصرار بر گناه نداشته باشد و در یک کلمه این چهار عمل بی‌حیایی است و خداوند متعال بی‌حیایی را دوست ندارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در پایان افزود: این شب‌ها را قدر بدانید و خدا را برای خود و فرزندانتان شاکر باشید که چنین شب‌هایی دارید و برای دوری جوانان از بی‌حجابی و اعتیاد دعاگو باشید./9598/پ202/ص

ارسال نظرات