۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۷۸۴۱۱

خبرهای کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مراسم احیای نخستین شب قدر در 62 بقعه متبرکه، سلسله نشست‌های تخصصی حریم رضوی و اعلام ویژه برنامه های شبکه استانی صدا و سیمای خراسان رضوی در لیالی قدر، عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سید محمد فتحی، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: شب گذشته 62 بقعه متبرکه میزبان عزاداران مولای متقیان علی(ع) در نخستین شب قدر سال بود.

 

وی گفت: برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی در 82 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری  است که از این تعداد 62 بقعه متبرکه مراسم احیاء شب های قدر را برگزار می کنند.

 

وی عنوان کرد: ویژه برنامه های اولین شب قدر در بقاع متبرکه قرائت قرآن، سخنرانی، مراسم احیاء، اقامه صد رکعت نماز، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، مداحی، عزاداری و مراسم قرآن به سر بود.

 

فتحی گفت: در برخی از بقاع متبرکه از محل نیات واقفان و کمک های خیرین، احیاء کنندگان در افطار و سحر اطعام شدند.

 

وی گفت: مراسم احیاء در در شب های 21 و 23 ماه مبارک رمضان نیز برگزار خواهد شد.

 

سلسله نشست‌های تخصصی حریم رضوی در مشهد برگزار می شود

 

به منظور بررسی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر سلسله نشست‌های تخصصی حریم رضوی در مشهد خبر داد.

 

محسن برزویی، شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: در راستای تحلیل و آسیب‌شناسی برنامه‌های اجرایی و ارائه راهکار برای ارتقا اقدامات کنونی و آتی در محدوده‏ حرم مطهر امام رضا(ع) سلسله نشست‌های تخصصی حریم رضوی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: همانطور که حرم رضوی و فضاهای اطراف آن در گذشته و امروز‏، مرکز موجودیت مشهد بوده و هست، بدون شک در آینده نیز کلید‌ی‌ترین نقش را در پایتخت معنوی کشور خواهد داشت. به همین منظور بررسی وضع موجود آن به عنوان مبنایی برای برنامه‌ریزی اقدامات آینده از ضروریات امروز کشور و جهان اسلام به‌ویژه عالم تشیع محسوب می‌شود.

 

برزویی در تشریح موضوع سلسله‌نشست‌های حریم رضوی ادامه داد: هم‌اندیشی و طرح مباحث موضوعی در حوزه‌های مختلف معماری اسلامی،‏ شهرسازی، اقتصاد، علوم اجتماعی، فنی و تخصصی مرتبط با برنامه‌های بهسازی و نوسازی شهری به ‌ویژه عرصه‌های علمی و عملی متناسب با تجربه طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از مهمترین اهداف برگزاری این نشست‌هاست.

 

شهردار منطقه ثامن مشهد، تحلیل و ارزیابی‌ پروژه‌های اجرایی در محدوده بافت پیرامون حرم مطهر رضوی را از دیگر اهداف این نشست‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: از آنجایی که بیشترین مخاطب تحولات اطراف حرم رضوی، زائران امام هستند‏ آسیب‌شناسی و یافته‌اندوزی از اقدامات گذشته و در حال اجرا و استخراج راهکارهایی برای ارتقا اقدامات کنونی و آتی،‏ مشهد را در میزبانی بهتر از زائران آفتاب هشتم ولایت یاری خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر نقش غیرقابل انکار مساجد در شکل‌گیری فرهنگ کشور اعلام کرد: نخستین نشست از سلسله‌نشست‌های حریم رضوی با عنوان «معماری مساجد معاصر؛ مروری بر تجارب ایران و جهان» هفته آینده با حضور مدیران شهری، کارشناسان سازمان‌های دخیل در طرح نوسازی و اساتید دانشگاه در محل شهرداری ثامن برگزار خواهد شد.


ویژه برنامه های شبکه استانی صدا و سیمای خراسان رضوی در لیالی قدر

 

ویژه برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی شبکه استانی در شب های قدر اعلام شد.

 

بر اساس این گزارش، در شب های 19، 21 و 23 رمضان از ساعت 9 تا 1:30 بامداد ویژه برنامه لیالی قدر به صورت ارتباط زنده از حرم مطهر رضوی پخش می شود. همچنین دو تیم گزارشی ارتباط با شبکه های سراسری و استانی را برقرار می کنند.

 

در روز 21 رمضان ساعت 9 تا 11:30 برنامه آسمان بارانی است ویژه شهادت حضرت علی (ع) به روی آنتن می رود.

 

ارتباط با نجف اشرف، حضور کارشناس حوزه و دانشگاه، پوشش مراسم عزاداری در مشهد وحرم مطهر رضوی و شهرستان های استان و مشارکت مردم از طریق پیامک و تلفن از بخش های مختلف این برنامه است.

 

این گزارش حاکیست؛ در سحرهای لیالی قدر نیز بخش گزارشی برنامه ویژه سحر به صورت مستقیم و زنده از حرم مطهر حضرت رضا (ع) پخش می شود.

 

شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز  مراسم  لیالی قدر را  از حرم مطهر رضوی  به صورت مستقیم و زنده  برای بینندگان  استانی پخش می کند.  همچنین قرار است این مراسم از شبکه های  سراسری 1 و جام جم و شما نیز به طور مستقیم پخش شود./930/پ303/پ

 

ارسال نظرات