۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۷۸۴۶۲
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

عبادات و عزاداری‌های ما قرآنی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تاکید بر این‌که عبادات و عزاداری‌های ما قرآنی نیست گفت: کسی که ایمان دارد باید عمل کند. بعد از ایمان عمل صالح است، باید برگردیم به قرآن، زندگی ما قرآنی نیست، مهدوی نیست.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بامداد یکشنبه ششم مردادماه در مراسم احیای مسجد دانشگاه تهران با اشاره به این‌که دعای جوشن کبیر صد بار خلصلنا من النار یا رب دارد گفت: هر روز واجب است که به یاد قیامت بیفتیم، هزار آیه از قرآن که یک ششم از آیات قرآن است مربوط به قیامت است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این‌که اگر خدا در دنیا جزاء دهد همه خوب می شوند و اگر در دنیا کیفر باشد مردم از ترس مومن می شوند اظهار داشت: در قیامت از همه چیز سوال می کنند، از رسول، از مردم، از استاد، از شاگرد و از قلب هم می‌پرسند .

این مفسر قرآن کریم با اشاره به این‌که در قیامت چهار مدل حساب داریم افزود: عده‌ای حساب آنها آسان است، عده ای حساب آنها مشکل است، بعضی بی حساب وارد جهنم می شوند و بعضی بی حساب وارد بهشت می‌شوند.

وی با بیان این‌که کسانی که به گناه رسیدند و انجام ندادند بی حساب وارد بهشت می شوند گفت: در قیامت زمین به هم می ریزد، زمین زلزله می شود، کوه‌ها از زمین کنده می‌شوند و به راه میفتند‌، سنگ ها به هم می خورند، کوه‌ها قطعه قطعه می‌شوند، سنگ‌ها به هم می خورند و شن می شوند، نور خورشید گرفته می‌شود ستاره‌ها بی‌نور می‌شوند و زمین زمین دیگری می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: قیامت روز عجیبی است، افرادی در جوار پیامبر(ص)، افرادی درجوار امیرمومنان(ع) و افرادی هم  در کنار دشمنان خود هستند.

این مفسر قرآن با تاکید بر این‌که جزاء قرار دادی را می شود چانه زد اما جزاء عینی را نمی شود  اظهار داشت: در قیامت مخ ما گیج است مردم مست هستند چون عذاب خدا آنها را مست کرده است عذاب خدا قرار دادی نیست، عینی است.

وی با بیان این‌که جزاء همان عمل خودمان است گفت: همان عمل خیر است که مجسم می شود، همان نماز همان زکات و... .

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تاکید بر این‌که عبادات و عزاداری‌های ما قرآنی نیست تصریح کرد: کسی که ایمان دارد باید عمل کند. بعد از ایمان عمل صالح است، باید برگردیم به قرآن، زندگی ما قرآنی نیست، مهدوی نیست./9665/پ202/ص

ارسال نظرات