۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۷۸۵۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خبرداد؛

پیشرفت 95 درصدی بزرگ‌ترین دارالقرآن کریم خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان از پیشرفت 95 درصدی ساختمان دارالقرآن کریم مرکزی خوزستان به مساحت 2500 متر مربع در اهواز خبرداد.
دارالقران شهرستان اهواز دارالقران شهرستان اهواز

حجت ‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به روند اجرایی ساخت دارالقرآن کریم مرکزی خوزستان در اهواز اظهار داشت: این پروژه در مرحله نمای ساختمان قرار دارد و بیش از 95 درصد کار پیشرفت کرده است.

این مقام مسؤول با بیان این که دارالقرآن کریم اهواز یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود، خاطر نشان کرد: این پروژه در 5 طبقه به مساحت 2500 متر مربع زیر بنا و با نمایی منحصر به فرد در قالب سنتی و مذهبی احداث شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان محل ساخت دارالقرآن کریم را سه راه فرودگاه اهواز عنوان کرد و افزود: در این پروژه کلاس‌های آموزش علوم و معارف قرآنی، سالن چند منظوره، یک سالن کنفرانس و یک سالن جلسات نیز در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام بلک با اشاره به اهداف ساخت دارالقرآن کریم شهرستان اهواز خاطر نشان کرد: هدف اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از احداث این دارالقرآن نشر علوم و معارف اسلامی و تشویق نوجوانان و جوانان جهت آموزش قرآن است.

وی با بیان این که در دارالقرآن کریم اهواز دوره‌های تفسیر، مفاهیم، روخوانی و روانخوانی برگزار می شود، تصریح کرد: برپایی محافل انس با قرآن و جلسات هم اندیشی با محوریت قرآن از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که جایگاه قرآن کریم باید در استان خوزستان به حد عالی برسد، تأکید کرد: در استان استعدادهای ممتازی در زمینه های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم وجود دارد که امیدواریم این دارالقرآن گامی به سوی شکوفایی این استعدادها باشد.

حجت الاسلام بلک با تأکید بر اهمیت شأن و منزلت قاریان قرآن اظهار داشت: روی آوردن به قرآن و بهره گیری از تعالیم این کتاب آسمانی سعادت انسان در دنیا و آخرت را به همراه دارد./9464/ت302/غ

ارسال نظرات