۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۷۸۵۳۹
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

بیان فضایل امام علی بهترین عبادت در شب‌های قدر

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که بیان فضایل و مناقب امام علی(ع) سب آمرزش گناهان گذشته و آینده افراد می‌شود،‌ گفت: بهترین ذکر و عبادت برای پاک شدن از گناهان بیان فضایل امیرمؤمنان(ع) در لیالی قدر است.
شهادت امام علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام میردامادی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در جمع زائران حرم کریمه‌ اهل‌بیت(ع) به بررسی شخصیت امیرمؤمنان(ع) پرداخت و گفت: امام حسن(ع) پس از دفن پیکر مطهر امام علی(ع) خطاب به مردم فرمودند «ای مردم امروز کسی از دنیا رفت که نه از گذشتگان بر او سبقت گرفته و نه از آیندگان کسی می‌تواند به او برسد».

وی ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) فردی بودند که تمام انبیا الهی آرزو می‌کردند از شیعیان و پیروان ایشان باشند، در روایت آمده «هر جا که خدا در آیات قرآن اعلام رضایت و خشنودی کرده در شأن علی بن ابی‌طالب است و هر جا خدا عذاب را بیان کرده مرادش دشمنان علی بن ابی‌طالب است».

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: خدا در قرآن می‌فرماید تمام گناهان به جز شرک را می‌بخشم و در روایت آمده که منظور شرک به ولایت امام علی(ع) است، پیامبر(ص) به امیرمؤمنان می‌فرمایند «یا علی اگر می‌دانستم که امت من با تو همانند نصرانی‌ها که عیسی را خدا نامیدند، چنین نمی‌کردند، به گونه‌ای از فضایل تو می گفتم که خاک زیر پای تو را سرمه چشمان خود کنند».

وی افزود: فردی که از فضایل و مناقب امام علی(ع) بگوید گناهان گذشته و آینده او بخشیده می‌شود، در لیالی قدر بهترین ذکر و عبادت برای پاک شدن از گناهان بیان فضایل امیرمؤمنان(ع) است.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به آیه «ما از آسمان برای شما آب فرستادیم تا خود را تطهیر کنید و آب مایه حیات است»، خاطرنشان کرد: در روایت گفته شده منظور از آب،‌ امام علی(ع) است حیات واقعی در گرو ولایت امیرمؤمنان(ع) است، حتی پیامبران گذشته مانند حضرت یعقوب(ع) و ابراهیم(ع) فرزندان خود را به اسلام آوردن توصیه می‌کردند که منظور از اسلام تسلیم شدن در برابر علی بن ابی‌‌طالب(ع) است.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) تنها فردی در عالم هستند که لقب امیرمؤمنان را دارند،‌ حتی ائمه(ع) و یا امام زمان(عج) این لقب را ندارند، پیامبر(ص) می‌فرمایند «اگر تمام خوبی‌های عالم جمع شوند زهرا من می‌شوند» حضرت فاطمه(س) با این همه عظمت و کرامت وقتی به امیرمؤمنان(ع) می‌رسیدند می‌فرمودند «جانم فدای تو یا علی».

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که تمام انبیا برای گره‌گشای مشکلاتشان از امام علی(ع) مدد می‌گرفتند، گفت: غم و غصه با ولایت امام علی(ع) از بین می‌رود؛ ایشان زیباترین تولد در مقدس‌ترین مکان را داشتند و سه روز مهمان ویژه خداوند متعال بودند.

وی ادامه داد: بهترین بانو عالم همسر حضرت علی(ع) بود، دست پرورده امیرمؤمنان(ع) حسنین(ع) هستند که هر کدام می‌توانند عالمی را روشن کنند، بهترین شهادت در بهترین ماه نیز برای امام علی(ع) بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به جمله «فزت و رب الکعبه»، اظهار داشت: «فز» به معنای رسیدن به تمام موفقیت‌های دنیا و آخرت است و امیرمؤمنان(ع)‌ در لحظه شهادت این کلام پرمحتوا را فرمودند و قرآن کریم درباره ارزش و سرمایه «فز» می‌فرماید «وَمَن یُطِعِ اللَّـهَ وَرَ‌سُولَهُ وَیَخْشَ اللَّـهَ وَیَتَّقْهِ فَأُولَـٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ،و کسى که خدا و فرستاده او را فرمان برد، و از خدا بترسد و از او پروا کند؛ آنانند که خود کامیابند»./993/پ202/ی

ارسال نظرات