۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۷۸۵۷۳
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

پرداختن به امور بیهوده در شب های قدر مذموم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری رشد و کمال معنوی انسان را در سایه بهره مندی از فرصت های بندگی و درک مقام عبودیت دانست و گفت: نباید فرصت های رحمت و مغرفت الهی را با پرداختن به امور بیهوده از دست داد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به اهمیت توجه به فضائل معنوی ماه مبارک رمضان و شب های قدر پرداخت و با بیان این‌که نباید فرصت توبه و تقرب به درگاه الهی در ماه رمضان را از دست داد، اظهار داشت: نباید فرصت های رحمت و مغرفت الهی را با پرداختن به امور بیهوده از دست داد.


وی خاطرنشان کرد: گاه مشاهده می شود جوانان با حضور در مساجد و محافل معنوی شب های قدر تنها به صحبت و گپ و گفت‌های دوستانه مشغول هستند، درست است که صرف شب‌زنده داری در این لیالی نیز اجری محفوظ نزد خداوند متعال دارد، اما بهتر است از سیره بزرگان استفاده و اعمالی که برای این شب وارد شده، اهتمام داشته باشیم.


امام جمعه جلفا با بیان این‌که روایات و احادیث متعددی بر زمان دقیق شب قدر آمده است، گفت: گروهی شب قدر را در طول سال محتمل می‌دانند و گروهی در ماه رمضان، گروهی یکی از 12 شب آخر این ماه و گروهی یکی از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و یا بیست و سوم ماه رمضان را شب قدر می‌دانند.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که عموماً شیعیان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را شب قدر می‌دانند، تصریح کرد: با این توصیف می توان گفت که شب های نوزدهم و بیست و یکم ماه ضیافت الهی تمرینی برای درک فضائل معنوی و نورانی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.


وی شب قدر را شب قدرشناسی از جایگاهی که در آن قرار داریم، دانست و تصریح کرد: اگر انسان خلیفه الله نامیده شده، به دلیل ظرفیت وجودی است که حضرت حق در نهاد ماه قرار داده، بنابراین باید تلاش کنیم ظرف وجودی خود در شب قدر را افزایش دهیم تا بتوانیم هر چه بیشتر از فضیلت های معنوی رمضان المبارک خوشه‌چینی کنیم.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در ادامه ماه مبارک رمضان را فرصتی برای دوری و نفی رذایل اخلاقی و صفات مذموم و نکوهیده و گرایش به فضایل و خصائل والای اخلاقی دانست و گفت: روزه‌داری ظرفیتی عظیم برای تحقق این مهم است، عبادتی که در کنترل و مهار نفس و آماده کردن انسان برای کسب ارزش های اخلاقی بسیار ارزشمند است.


حجت الاسلام انتظاری رشد و کمال معنوی انسان را در سایه بهره مندی از فرصت های بندگی و درک مقام عبودیت دانست و گفت: روزه داری تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، بلکه انسان را از معصیت هایی که انجامش گاه برای فرد عادی شده بود، باز می دارد، در حقیقت روزه‌داری امنیت روحی و روانی بنده را فراهم می کند./935/ت302/ب

ارسال نظرات