۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۷۸۵۸۷
شیخ نعیم قاسم:

برای آزادی فلسطین هیچ راهی جز وحدت مسلمانان وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون حزب الله لبنان گفت: فلسطین یعنی مقاومت در برابر ظلم و جور ظالمان و برای آزادی فلسطین هیچ راهی جز وحدت مسلمانان وجود ندارد.
شيخ نعيم قاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون حزب الله لبنان روز دوشنبه در پیام ویدیویی به همایش فلسطین محور وحدت جهان اسلام گفت: قدس قلب جهان اسلام است و در حال حاضر مهمترین مسأله فلسطین است.

وی با اشاره به آغاز سوره اسرا گفت: پیامبر از قول خداوند فرمودند که قدس منطقه بسیار مقدسی است و در این مکان حضرت محمد(ص) با افراد ملاقات می‌کردند و ایشان برای حفظ کردن جایگاه قدس بسیار تاکید کرده اند، بنابراین ما باید قدس را مهم بدانیم و برای آزادی آن تلاش کنیم.

شیخ نعیم قاسم افزود: فلسطین به دلیل این‌که رژیم اسراییل آن را غصب کرده است بسیار مظلوم است زیرا هیچکس حق ندارد آن را حمایت کند.

وی به اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای مبنی بر این‌که روز قدس روز اسلام است، گفت: امروز باید همه متحد شوند، همه باید از حق و از فلسطین دفاع کنند و نباید بگذاریم که این مهم به انحراف کشیده شود.

معاون حزب الله لبنان با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) افزود: روز قدس روز رویارویی مستضعفین در برابر مستکبرین است و همانگونه که امام(ره) فرمودند این مسأله مختص مسلمانان نیست بلکه به تمام آزادی خواهان جهان مربوط می شود.

شیخ نعیم قاسم گفت: بدون اینکه اشاره‌ای به اختلافات بین شیعه و سنی بشود باید در کنار هم باشیم و این مشکل مشترک را حل کنیم. ما دیدیم خونی که ریخته می‌شود به این معنی است که ما همه با هم هستیم و اگر این پشتیبانی‌ها نبود مسأله فلسطین مظلوم می‌ماند.

وی با تاکید بر این‌که ما باید برای آزادی و وحدت بین مسلمانان تلاش کنیم اظهار داشت: آنهایی که تلاش را منحرف کردند و می خواهند مسلمانان را به سمت سازش سوق دهند آنها در واقع نمی‌خواهند فلسطین را آزاد کنند، هدف آنها این است که فلسطین را به فراموشی بکشند.

معاون حزب الله لبنان در پایان بیان کرد: فلسطین یعنی مقاومت در برابر ظلم و جور ظالمان و برای آزادی فلسطین هیچ راهی جز وحدت مسلمانان وجود ندارد./9664/پ202/ص

ارسال نظرات