۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۷۸۶۱۰
آیت الله طبرسی:

فرهنگ علوی راهگشای مشکلات جامعه و جوانان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه با بیان این که نسل جوان امروز ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به فرهنگ علوی هستند، افزود: این فرهنگ ناب و ارزشمند می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه دینی باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار در دیدار جمعی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به فضیلت های شب‌های قدر، گفت: تلاش کنیم که در این شب ها که درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده شده نمره قبولی را کسب کنیم.

 

تلاش کنیم در این شب ها نزد خداوند رو سفید باشیم

 

وی با بیان این که در شب قدر فرشته‌ها در کنار همه عزاداران زمینی آمین‌گوی دعاها خواهند بود، افزود: شاید دیگر نتوانیم این شب ها را درک کنیم، پس باید به گونه ای از این فرصت ها بهره گیریم که در پیشگاه خداوند متعال رو سفید باشیم.

 

دعا رمز قبولی در شب های قدر

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند متعال سرنوشت انسان ها را در دل این سه شب رقم خواهد زد، ادامه داد: دعا و نیایش به درگاه احدیت رمز قبولی در این شب های با فضیلت است.

 

عزت و عظمت نظام اسلامی را در شب های قدر از خداوند بخواهیم

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که مهم ترین دعای امت اسلامی در شب های قدر باید سربلندی و عزت نظام اسلامی باشد، ادامه داد: در این شب های با فضیلت در کنار دعاهایی که برای خود و اطرافیان خود انجام می دهیم از خداوند متعال بخواهیم که سایه رهبری نظام تا ظهور صاحب واقعی این انقلاب بر سر امت اسلامی مستدام بماند.

 

ناامنی های مصر طرحی آمریکایی صهیونیستی است

 

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان این روزها تلاش می کنند که فضای ناامنی و جنگ را در میان کشورهای اسلامی گسترش دهند، گفت: ناامنی های امروز مصر توطئه آمریکایی صهیونیستی است که باید مراقب باشیم.

 

24 خرداد تجلی حضور ملت در دفاع از انقلاب بود

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، ملت ایران را هوشیارترین ملت در دنیا معرفی کرد و با تأکید براین که این مردم هرجا که احساس کنند که نظام و انقلاب نیاز به پشتیبانی دارد با همه وجود به صحنه می آیند، گفت: 24 خرداد امسال نیز اوج حضور ملت بزرگ ایران در دفاع از نظام و انقلاب بود.

 

تحریم ها همواره بی اثر است

 

وی با بیان این که دشمن از سال های قبل برنامه ریزی کرد تا با تحریم  اقتصادی ملت ایران را از حضور گسترده در پای صندوق های رأی باز دارد، ادامه داد: اما دشمنان نمی دانستند که این مردم همان مردم سال های ابتدای  انقلاب هستند و فریب نقشه و توطئه های آنها را نخواهند خورد.

 

نقش رهبری راهگشا و امید بخش است

 

امام جمعه ساری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه امور را راهگشا، تعیین کننده و امید بخش دانست و تصریح کرد: اگر نقش و تدابیر مقام معظم رهبری نبود به حتم امروز شرایط به این گونه نبود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خواستار تبیین نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در عزت آفرینی و اقتدار نظام در طی سال های اخیر شد و ادامه داد: باید آحاد جامعه بدانند که ولی فقیه در نظام اسلامی نقشی ارزشمند دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را ماه کسب تقوا و عمل صالح دانست و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا بستر فرهنگ انفاق و نوع دوستی در این روز های با فضیلت فراهم شود.

 

فرهنگ انفاق و نوع دوستی ارمغان انقلاب بود

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی فرهنگ انفاق و دستگیری از محرومان را با خود به ارمغان آورد، تصریح کرد: اگر امروز شاهد گسترش و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه هستیم برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امام راحل همواره دغدغه محرومان و مستضعفان جامعه را داشتند و به همین دلیل دستور تأسیس کمیته امداد را دادند، تصریح کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز یکی از مهم ترین دغدغه هایشان رسیدگی به امور محرومان جامعه است.

 

کلید قلب های گناهکار  را در شب های قدر  بیابیم

 

آیت الله طبرسی گناه را قفل قلب ها دانست و با بیان این که کلید این قفل در این شب های با فضیلت وجود دارد، ادامه داد: باید با بهره گیری از معنویت این شب ها قفل قلب ها را باز کنیم.

 

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ علوی

 

وی همچنین با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع)، از ایشان به عنوان شخصیتی بی نظیر در جهان یاد کرد و با بیان که سیره عملی نخستین امام شیعیان بهترین الگو برای جامعه اسلامی است، گفت: عزت و عظمت شیعه در جهان به برکت وجود امام علی(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه شناخت جامعه اسلامی به ویژه امت شیعه نسبت به این امام همام اندک است، تصریح کرد: امروز مهم ترین وظیفه شیعیان در جهان شناخت عمیق شخصیت امام علی(ع) است.

 

وی با بیان این که نسل جوان امروز ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به فرهنگ علوی هستند، افزود: این فرهنگ ناب و ارزشمند می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه دینی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز باید جنبه‌های مختلف شخصیتی آن حضرت برای جامعه به ویژه نسل جوان به خوبی تبیین شود، ادامه داد: لازمه گسترش معنویت و فرهنگ ناب دینی در جامعه در گرو نهادینه کردن فرهنگ علوی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از خدمات کمیته امداد به نیازمندان، اظهارداشت: کار کمیته امداد به دلیل گستردگی خدماتی که ارائه می‌دهد بسیار ارزشمند است./950/پ202/س

ارسال نظرات