۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۷۸۶۱۵
در بیانیه جامعه مدرسین اعلام شد؛

دعوت به همدلی و شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ملت ایران را به شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرده و از همه مسلمانان خواسته است که با حفظ همدلی و وحدت برای پایان دادن به اختلافات تلاش کنند.
جامعه مدرسين
به گزارش خبرگزاری رسا ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، همه مسلمانان جهان به ویژه ملت سرافراز ایران اسلامی را به شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرده است.
 
در ابتدای این بیانیه آمده است: روز قدس را در حالی برگزار می‌کنیم که گوشه گوشه جهان اسلام در آتش نزاع، درگیری و فتنه می‌سوزد، از خاورمیانه عربی گرفته تا شمال آفریقا و خلیج فارس و در همه این رویدادهای تلخ ردپای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مشهود است.
 
این بیانیه می‌افزاید: امروز علی رغم گذشت 34 سال از صدور پیام تاریخی و حکیمانه امام خمینی‌(ره) و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، ضرورت و اهمیت این پیام بیشتر نمایانگر می‌شود.
 
در ادامه بیانیه آمده است: امام راحل گویی این روزها را نظاره‌گر بودند که اسرائیل را غده‌ای سرطانی نامیدند و بر اتحاد جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌های آن فریاد برآوردند و رهبر معظم و فرزانه انقلاب، این دیده‌بان بصیر جهان اسلام نیز بر این مهم همواره متذکر بودند و تأکید کردند.
 
در بخش دیگری از این بیانیه که به امضای آیت‌الله محمد یزدی رسیده آمده است: امسال روز قدس از اهمیت فراوان‌تری برخوردار است، تلاش گسترده آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی برای براندازی دولت مردمی سوریه، و نیز اختلافات شدید در کشور مصر و حرکت نابخردانه اتحادیه اروپا در تروریست خواندن حزب الله لبنان که نماد واقعی مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی است ضرورت وحدت میان مسلمانان را دوچندان ساخته است.
 
این بیانیه می‌افزاید: آری، امروز هدف دشمنان از ایجاد اختلاف در خاورمیانه و شمال آفریقا، ایجاد منطقه امن برای فعالیت رژیم صهیونیستی است؛ از این‌رو مسلمانان باید با حفظ همدلی و وحدت و تلاش برای پایان دادن به اختلافات، نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده و با هوشیاری تمام در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی و اعتلای خود کوشش کنند.
 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان این بیانیه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان و ملت ایران اسلامی، همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرده است./920/د101/ی

ارسال نظرات