۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۷۸۶۲۷

تعلیق وام صندوق بین‌المللی پول به مصر

خبرگزاری رسا ـ صندوق بین المللی پول: تا زمان به رسمیت شناختن دولت مصر از سوی جامعه جهانی اعطای وام به این کشور به حالت تعلیق در خواهد آمد.
صندوق بين المللي پول

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی صدای آمریکا در گزارشی از تعلیق اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به مصر خبر داد.

 

در گزارش صدای آمریکا آمده است: صندوق بین المللی پول می گوید که طرح ارائه وام 4 میلیارد و 800 میلیون دلاری به مصر را متوقف کرده است.

 

ویلیام موری، معاون سخنگوی صندوق بین المللی پول، می‌گوید به رسمیت شناختن یک دولت به جامعه جهانی بستگی دارد. تا زمانیکه جامعه جهانی ـ یعنی اعضای صندوق بین المللی پول ـ دولت موقت مصر را به رسمیت نشناسند، این صندوق مذاکرات با دولت جدید مصر، پیرامون وام 4 میلیارد و 800 میلیون دلاری را از سر نخواهد گرفت.


گفتنی است کشور مصر در سال 2011 یک وام اضطراری را از صندوق بین المللی پول در خواست کرده بود. در ابتدا مقدار وام 3 میلیارد و 20 میلیون دلار بود که سپس به 4 میلیارد و 800 میلیون دلار افزایش یافت.

 

اشرف عربی، رئیس سازمان برنامه مصر، در مقابل گفته است کمک 12 میلیارد دلاری که کشورهای نفت خیز خلیج فارس، همانند عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی در اختیار این کشور قرار داده اند، هزینه های دولت موقت را تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تأمین خواهد کرد.

/1405/1409/ح  

ارسال نظرات