۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۷۸۶۷۰
مدیر حوزه علمیه تبریز:

فلسفه فرقه های ضاله انحراف از مسیر ثقلین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: نتیجه تفسیر آیات قرآنی بدون توجه به قرآن ناطق که همان اهل بیت هستند، رشد قارچ‌گونه فرقه‌هایی است که جامعه اسلامی را گرفتار کرده‌اند.
حجت الاسلام سيدي ثاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، امروز در جمع شب زنده‌داران شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان در تبریز با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: فلسفه وجودی بسیاری از فرقه‌هایی که ساخته و پرداخته استکبار و استعمار هستند، انحراف از مسیر ثقلین است.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با بیان این‌که انحراف از مسیر رسول الله، انحراف در تفسیر آیات قرآنی و غصب ولایت اهل بیت را به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: نتیجه تفسیر آیات قرآنی بدون توجه به قرآن ناطق که همان اهل بیت هستند، رشد قارچ‌گونه فرقه‌هایی است که جامعه اسلامی را گرفتار کرده‌اند.


وی منشأ بسیاری از معضلات جامعه بشری را جدایی معارف قرآن و اهل بیت دانست و گفت: تفسیر به رأی از آیات قرآنی عامل بروز فجایع دردناکی است که امروز دل هر آزاداندیشی را می آزارد، تفکیری‌ها و سلفی‌ها برای نیل به اهداف شوم دنیوی خود قرآن را آنگونه که می خواهند تفسیر می کنند.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به این‌که عمل به آموزه های قرآن و اهل بیت بدون هیچگونه افراط و تفریط سفارش بزرگان دین و عامل سعادت دنیا و آخرت است، گفت: عمل به قرآن بدون توجه به اهل بیت و توجه به ائمه اطهار بدون توجه به آموزه های قرآنی عامل ضلالت است.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی حدیث ثقلین را منشور سعادت جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: پیامبر اسلام در این حدیث شریف تأکید دارند که مادام که شما به قرآن و اهل بیت دست بیازید هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ گاه از هم جدا نمی‌شوند، به این معنا که قرآن و اهل بیت مکمل یکدیگر هستند.


وی با تأکید بر این‌که تمام تلاش رسانه‌های غربی و فرقه‌های ضاله فاصله افکنی میان قرآن و اهل بیت است، خاطرنشان کرد: توجه توام به آموزه های قرآن و اهل بیت مایه سعادت است، هرگونه نگرشی که با افراط و تفریط همراه باشد، آغاز تفکرات انحرافی است که در نهایت نام اسلام را خدشه‌دار می کند.


مدیر حوزه علمیه تبریز در پایان با تشریح فضائل و مناقب مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: اگر خود را شیعه علی(ع) می دانیم باید ولایتش را نه در زبان بلکه در عمل قبول داشته باشیم، تنها نام شیعه عامل سعادت نیست، بلکه عمل شیعه موجب بهره‌مندی از شفاعت اهل بیت در آخرت خواهد بود./935/پ203/ب

ارسال نظرات