۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۷۸۷۲۹
امام جمعه شبستر:

بشر تشنه معارف و فضائل امام علی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که امام علی(ع) تجسم حقیقی قرآن است، گفت: بشر بیش از هر زمان دیگر تشنه معرفت به علی‌(ع) است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع عزاداران سالروز شهادت امام علی(ع) در شهرستان شبستر اظهار داشت: تنها ادعای شیعه بودن نمی تواند مایه سعادت شود، شیعه واقعی کسی است که قدم در راه و هدف مقتدای خود بگذارد.


وی خاطرنشان کرد: شیعه حقیقی کسی است که سبک و تمام شئون زندگی خود را با سیره علوی تطابق دهد، باید دید که به چه میزان زندگی ما نسبت به سیره و منش مولای متقیان نزدیک است، آن زمان می توان گفت که به چه میزان شیعه هستیم و آیا می توان نام شیعه بر خود بگذاریم یا نه؟.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که امام علی(ع) تجسم حقیقی قرآن است، تصریح کرد: توجه به سبک زندگی، آموزه ها و سیره امام علی(ع) عین عمل به آیات قرآنی است، حقیقت امر آنست که بشریت امروز به نسخه نجات‌بخش و روح‌افزای مولای متقیان علی(ع) نیازمند است.


امام جمعه شبستر حضرت امیرالمؤمنین(ع) را سرمایه م
عنوی و نقطه اعتلا و عظمت شیعه دانست و افزود: محبت علی‌(ع) تنها سرمایه رهایی از افکار و اعمال شیطانی است، اگر بتوانیم خود را خصائل و خصائص مولایمان زینت دهیم، به یقین عاقبت بخیری در دنیا و سعادت اخروی شامل حالمان خواهد شد.


وی علی(ع) را تجسم دین داری،‌ معرفت‌ به خالق و اعتقاد به حق و عدالت معرفی کرد و گفت: وجود مبارک امام علی(ع) تبلور واقعی توحید، عدالت، شهامت، شجاعت و اخلاق حسنه است، شیعه باید بداند که عاشق واقعی و محب اهل بیت کسی است که در اوج معرفت و شناخت باشد، معرفت بدون عمل حاصل نمی شود.


حجت الاسلام محمدزاده محبان علی‌(ع) را محبان کلام وحی و رسول الله عنوان کرد و افزود: محبان علی‌(ع) عاشقان حق‌ و عدالت‌ هستند، عدالت علی، اخلاق و تقوای علی بزرگ‌ترین درس برای انسان است، اگر به دنبال معرفت الله هستیم، باید به معرفت علی(ع) برسیم.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ارادت به اهل بیت تنها با شناخت و معرفت محقق می‌شود، تصریح کرد: بشر امروز تشنه معرفت حقیقی به علی‌(ع) سیراب است، اگر سیراب چشمه معرفت علوی شویم بسیاری از معضلات جامعه بشری رفع خواهد شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات