۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۷۸۷۵۲
آیت الله ناصری:

فلسطینی‌های اصیل مذاکرات سازش را قبول ندارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان یزد با توجه به آشفتگی برخی کشورهای اسلامی و از سرگیری مذاکرات سازش در فلسطین، گفت: در این شرایط راهپیمایی حساس تر و مهم تر از سال های گذشته است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد رضا ناصري حجت الاسلام و المسلمين محمد رضا ناصري

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال را حساس تر و مهم تر از سال های گذشته دانست و اظهار داشت: اسرائیلی ها با کمک آمریکا و برخی حکام نادان عرب، در مصر آشوب به پا کردند و سوریه را آن گونه درگیر کردند تا اذهان را متوجه آنجا کنند و اسرائیل از تیررس توجهات ملت ها خارج شود.

وی با اشاره به اتفاقات سوریه، مصر، تونس، عراق و برخی دیگر از کشورهای اسلامی، گفت: رژیم غاصب صهیونسیت در سایه پوشش خبری این جریانات خانه های مردم فلسطین را خراب می کند و به شهرک سازی های خود ادامه می دهد، مردم را دستگیر می کند بدون این که دوربین ها و توجه خبری به سوی آنها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که در روز جهانی قدس امسال باید تلاش ها بیشتر شود، ابراز داشت: باید مردم دنیا را متوجه مسأله فلسطین و اسرائیل کنیم تا بفهمند که ملت مسلمان هنوز بیدار است؛ امیدواریم فلسطینی ها با این کارها تقویت شوند و بتوانند مقاومت کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به روند مذاکرات سازش، گفت: در این شرایط مقاومت فلسطینی ها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ فلسطینی های اصیل این مذاکرات را قبول ندارند و یک عده خاصی این مسائل را دنبال می کنند.

آیت الله ناصری برگزاری راهپیمایی جهانی روز قدس را پشتوانه خوبی برای ملت مظلوم فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: فلسطینی ها بدانند مردم ایران و همه مسلمانان دنیا پشتوانه آنها هستند تا در مقابل استکبار بایستند و مقاومت کنند تا به نتیجه نهایی برسند.

راهپیمایی روز قدس یک مسأله جهانی و اسلامی است نه یک موضوع عربی و منطقه ای

وی روز جهانی قدس را یکی از ابتکارات امام(ره) دانست و اظهار داشت: این حرکت بدان منظور صورت گرفت که مسأله قدس جهانی شود زیرا رسانه های استعمارگران سعی داشتند این موضوع را یک مسأله عربی معرفی کرده تا مردم آن را جنگ و دعوای عرب ها با اسرائیل تلقی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: امام(ره) به این موضوع از همان ابتدا به عنوان یک مسأله اسلامی و جهانی نگاه می کردند و اسرائیل را ساخته و پرداخته دولت های استعماری می دانستند که در این منطقه گماشته شده اند تا هم موجب تفرقه، تشتت و فتنه گری در میان کشورها اسلامی و اقوام اسلامی شود و هم جای پایی امن برای آمریکا و اروپا در خاورمیانه باشد.

امام جمعه یزد در تشریح اهداف کشورهای استعماری از حضور رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، گفت: آنها می خواهند اسرائیل موی دماغ مسلمانان و سایر کشورهای منطقه  شود و نگذارند اینها آسایش داشته باشند و رشد کنند؛ امام(ره) این مسأله را درک کردند به همین دلیل پیش از انقلاب تنها مدافع فلسطینی ها بودند.

آیت الله ناصری ادامه داد: امام(ره) چه زمانی که در پاریس بودند و چه زمانی که در نجف و قم بودند به کشورهای اسلامی توصیه می کردند که مردم فلسطین را یاری کنند و کمتر کسی پیدا می شد که در این مسأله بر امام(ره) سبقت بگیرد؛ بعد از انقلاب با اعلام روز جهانی قدس جنبه اسلامی و جهانی بودن آن را اعلام کردند.

روز جهانی قدس صدای ملت فلسطین را به گوش جهانیان رساند

وی گفت: با این کار مردم دنیا کم کم به حقیقت موضوع فلسطین پی بردند زیرا پیش از آن استکبار جهانی با استفاده از قدرت رسانه ای خود مسأله قدس را مشکلی منطقه ای عنوان و بسیاری از اتفاقات را پنهان می کردند و به آنها نمی پرداختند و اسرائیل در این شرایط هر کاری می خواست انجام می داد و کسی نبود از ملت مظلوم فلسطین دفاع کند؛ صهیونیست ها مردم را می کشتند و اسیر می کردند و خرابی به بار می آوردند و صدای فلسطینی ها به جایی نمی رسید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در تبیین آثاری که نامگذاری روز جهانی قدس با خود به ارمغان آورده است، ابراز داشت: کشورهای دیگر و حتی ملت های غربی متوجه مسأله فلسطین شدند و خود ملت فلسطین نیز در یافتند این مسأله باید از طریق تقویت قوه دینی و اسلامی حل شود نه با حرکت های ناسیونالیستی و کارهای دیگر؛ فلسطینی ها قوت قلب گرفتند و به مقاومت به دید یک تکلیف الهی نگاه کردند و برای دفاع از مملکت و آرمان های خود برنامه ریزی کردند.

امام جمعه یزد برگزاری راهپیمایی های باشکوه روز جهانی قدس در سراسر دنیا را موجب قوت قلب فلسطینی ها و رسوایی اسرائیل دانست و گفت: این حرکت اتحاد مسلمانان را در پی دارد و حداقل سالی یک بار دنیا را متوجه فلسطین می کند و نمی گذارد این مسأله به فراموشی سپرده شود./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات