۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۷۸۷۵۴
معاون بین‌الملل حوزه:

راهپیمایی روز قدس نوع دیگری از جهاد امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین الملل حوزه های علمیه در پاسخ به این شبهه که راهپیمایی چند ساعته روز قدس چه تأثیری می تواند داشته باشد، گفت: با این کار ملت فلسطین برای ادامه دادن مبارزات خود امیدواری بیشتری پیدا می کنند.
حجت الاسلام زماني حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه

حجت الاسلام حسن زمانی معاون امور بین الملل حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که برخی می گویند راهپیمایی چند ساعته ما چه اثری بر شکست اسرائیل و نجات فلسطین دارد و چرا باید در راهپیمایی شرکت کنیم؟ اظهار داشت: هرسال جمعه آخر ماه رمضان فلسطینی ها منتظرند ببینند تا چه اندازه ملت های مسلمان در این راهپیمایی شرکت می کنند.

وی افزود: فلسطینی ها با حضور گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز قدس امیدواری بیشتری پیدا می کنند و مبارزات خود را ادامه می دهند؛ همچنین در برابر حوادث خونینی که پیش می آید آنها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

معاون امور بین الملل حوزه با اشاره به دستگیری پسر بچه 7 ساله فلسطینی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: این حوادث برای فلسطینی ها بسیار تلخ است اما وقتی مردم ایران و دیگر ملت ها در راهپیمایی به عنوان حامی شرکت می کنند آنها امیدوار می شوند که در آینده ای نه چندان دور بتوانند امثال آن پسر بچه را نجات دهند.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: اسرائیل، آمریکا و دشمنان اسلام به دنبال روزی هستند که مسلمانان و در راهپیمایی شرکت نکنند و خسته شوند و دیگر اعلام حمایت نکنند؛ آن روز بر فشارهای خود می افزایند و ممکن است خدایی ناکرده کارهای خطرناکی نسبت به نادبود کردن کل فلسطین انجام دهند، اما با توجه به حضور میلیونی مسلمانان در صحنه تا کنون جرأت چنین کاری را پیدا نکرده اند.

وی شرکت در راهپیمایی روز قدس را مصداقی از جهاد شرعی دانست و گفت: این جهاد آن گونه نیست که خودمان مستقیم وارد جنگ شویم بلکه نوع دیگری از جهاد است که از واجبات امت اسلامی است؛ ملت مسلمان و قهرمان ایران با مشارکت در راهپیمایی روز قدس می توانند گام های بلندی در زمینه اعتلای اسلام بردارند.

معاون امور بین الملل حوزه در پایان به خاطره ای از مرحوم آیت الله مشکینی اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان می فرمودند با وضو در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنید؛ امیدواریم خداوند این عبادت را نیز از همه ملت ایران بپذیرد./928/ت302/ج

ارسال نظرات