۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۷۸۸۱۰

پذیرش 70 طلبه جدید در حوزه علمیه صادقیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه صادقیه تبریز برای سال تحصیلی جدید 70 طلبه پذیرش کرده که با احتساب ورودی‌های جدید، تعداد طلاب این مرکز به بیش از 500 طلبه می رسد.
حوزه علميه صادقيه تبريز

رقیه حیدری، مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که پذیرش نهایی از قبول‌شدگان در آزمون کتبی ورودی و مصاحبه حضوری طلاب جدید این مرکز علوم اسلامی در حال انجام است، اظهار داشت: امسال حوزه علمیه صادقیه تبریز برای سال تحصیلی جدید 70 طلبه پذیرش کرده که با احتساب ورودی‌های جدید، تعداد طلاب این مرکز به بیش از 500 طلبه می رسد.


وی با بیان این‌که امسال تعداد داوطلبان برای تحصیل در حوزه علمیه خواهران تبریز نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: با این حال به علت ظرفیت محدود پذیرش، تنها قادر به جذب 70 نفر از حائزان شرایط لازم برای تحصیل در علوم حوزوی بوده ایم.


حیدری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری ویژه برنامه های معرفتی و اخلاقی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: همزمان با فرا رسیدن لیالی قدر، ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و معرفتی شب‌های قدر با حضور طلاب و اساتید و همچنین مشارکت معاونت فرهنگی این مرکز علوم دینی برگزار خواهد شد.


مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز با بیان این‌که برنامه‌ها در سه شب قدر از موقع اذان مغرب و افطاری طلاب آغاز و با قرائت دعای عهد پس از نماز صبح اتمام می یابد، خاطرنشان کرد: برنامه احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز طبق روال دو شب گذشته با سخنرانی حجج اسلام توکلی و نوبری و قرائت ادعیه وارده اجرا خواهد شد.


وی ادامه داد: نماز جماعت، افطار و سحری مشترک طلاب و اساتید، تلاوت قرآن، سخنرانی مذهبی، مناجات حضرت امیر در مسجد کوفه، دعای جوشن کبیر، ختم قرآن، مراسم بک یا الله و قرائت دعای عهد پس از نماز جماعت صبح از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در شب احیای بیست و سوم ماه رمضان خواهد بود.


حیدری در ادامه با اشاره به این‌که امسال مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز غرفه‌ای در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران ندارد، اظهار داشت: امسال با وجود این‌که آمادگی کامل برای حضور در نمایشگاه قرآن داشتیم، اما بنا به صلاحدید مرکز تنها غرفه‌ای با عنوان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور اختصاص یافته است.


وی با اشاره به استقبال عموم مردم از غرفه حوزه علمیه صادقیه در نمایشگاه قرآن گفت: عرضه محصولات فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات حضوری و مکاتبه‌ای، تولید بازی حافظه راه بهشت برای کودکان بالای 8 سال، فلش‌کارت هایی با مضامین دینی، مستند خون بهای شهیدان و نرم افزار تخصصی برای ریحانه از جمله تولیدات حوزه علمیه صادقیه تبریز بوده است.


بنا به گفته مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز، این مرکز علوم اسلامی سال گذشته به نمایندگی از استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور داشته و به ارائه تولیدات فرهنگی و معرفی فعالیت های آموزشی، پژوهشی و قرآنی خود پرداخته است./935/ت302/ب

ارسال نظرات