۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۷۸۸۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

افراط و تفریط عامل انحراف در مبانی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با اشاره به شاخص های موفقیت مراکز حوزوی در تولید محتوای دانش بنیان گفت: حوزه های علمیه باید بتوانند فردی عالم، باسواد، باتقوا و دین فهم به دور از افراط و تفریط ها تربیت کند تا بتواند اشاعه دهنده و سفیر فرهنگ ناب دینی در عرصه داخلی و فراملی باشد.
اعزام مبلغ، تبليغ

حجت الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه داخلی و فراملی پیشرفت‌های روزافزون و چشم‌گیری داشته اند و گام‌های مثبتی در تولید محتوای دانش بنیان در مراکز حوزوی برداشته شده است.


وی یادآور شد: اما آنچه که شاخصه و انتظار رهبر انقلاب اسلامی از مراکز حوزوی در عرصه تولید دانش و علم با رویکرد و محتوای تبیین و تبلیغ مؤلفه‌ها و معارف اسلام ناب محمدی بوده است، هنوز به صورت کامل در حوزه‌ها محقق نشده است و رسیدن به این مرحله نیازمند تلاش مضاعف است.


این استاد حوزوی گفت: بالاترین کمال انسان معرفت یافتن به اصل دین است به این مفهوم که درک درست دین و اصل وجوبی آن مقدمه را برای پیمودن مسیر تعالی و کمال مطلق انسانی برای بشر فراهم می کند.

تربیت مبلغ دین‌فهم نیاز امروز حوزه های علمیه


حجت الاسلام اصغری خاطرنشان کرد: دین اسلام ناب محمدی اگر در حوزه های علمیه و مراکز علمی و آموزشی به شکل شایسته و درست تبیین شده و خوب درک شود می تواند زمینه ساز تحقق جامعه آرمانی و رسیدن به مدینه فاضله باشد.


استاد حوزه و دانشگاه ارومیه افراط و تفریط را مهم ترین آسیب و عامل اصلی انحراف در مبانی اصیل اسلامی دانست و اضافه کرد: حوزه های علمیه باید بتوانند فردی عالم، باسواد، باتقوا و دین فهم به دور از افراط و تفریط ها تربیت کند تا بتواند اشاعه دهنده و سفیر فرهنگ ناب دینی در عرصه داخلی و فراملی باشد.


وی در همین رابطه با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) که فرمودند«بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) آنقدر به دین لباس پوشاندند که اصل دین در فرعیات آن گم شد و نادیده گرفته شد»، بیان داشت: موفقیت کارها و فعالیت های حوزوی دوری کردن از افراط و تفریط در تبلیغ، ترویج و اشاعه معارف اسلامی است.


حجت الاسلام اصغری خاطرنشان کرد: اگر حوزه‌های علمیه بتواند عالمی تربیت کند که در کنار علمی که می آموزد دین را خوب بفهمد و به صورت شایسته آن را تبلیغ و ترویج کند بهترین موفقیت برای حوزه‌های علمیه است./936/ت302/س

ارسال نظرات