۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۷۸۸۵۰
امام جمعه مرند:

مذاکرات صلح و سازش فریب اذهان عمومی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نمعت‌زاده تأکید کرد: طرح مسأله صلح و سازش فلسطینیان و رژیم صهیونیستی فریب اذهان عمومی در آستانه روز جهانی قدس است.
فلسطين

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه روز جهانی قدس ترتیب یافت، اظهار داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی سال‌هاست که در آستانه روز جهانی قدس به دنبال توطئه‌چینی و طرح مسائل انحرافی برای فراموشی این مسأله مهم جهانی و اسلامی است.


وی با بیان این‌که روز جهانی قدس فرصت انزجار علیه بزرگترین جلاد تاریخ و نماد آزادی‌خواهی مردم مستضعف فلسطین است، خاطرنشان کرد: متأسفانه آزادی قدس شریف به عنوان پاره تن اسلام نه تنها هنوز اولویت اصلی سران کشورهای اسلامی نیست، بلکه گاه شاهد کارشکنی و خیانت برخی از شیوخ مرتجع عربی منطقه در حق مردم فلسطین نیز هستیم.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به این‌که طرح مسأله صلح و سازش فلسطینیان و رژیم صهیونیستی فریب اذهان عمومی در آستانه روز جهانی قدس است، تصریح کرد: صلح و سازشی که مبنای آن به رسمیت شناختن اشغالگر و اراضی تصرف شده از سوی رژیم صهیونیستی است، عین خیانت در حق صاحبان اصلی فلسطین است.


امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که ادعای حس ناسیونالیستی اعراب نیز نتوانسته از مظلومیت مردم فلسطین بکاهد، گفت: متاسفانه روحیه ضدصهیونیستی در سران برخی کشورهای عربی وجود ندارد، ضمن این‌که حوادث اخیر در جریان بیداری اسلامی نشان داد که شیوخ مرتجع عربی حاضرند برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی لبنان و سوریه مقابله کنند.


وی با بیان این‌که ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس، مسأله فلسطین را به مساله ای جهانی تبدیل کرد، گفت: تاریخ و آیندگان در قبال خیانت‌های سران کشورهای عربی قضاوت خواهند کرد، چنانکه امروز مسلمانان از شکست اعراب در جنگ شش روزه و قراردادهای ننگین کمپ دیوید، شرم الشیخ و ... با شرم‌ساری یاد می کنند.


حجت الاسلام نعمت‌زاده روز قدس را اعلام هشدار به جهانیان نسبت به جنایت ها و نسل‌کشی‌های بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در فلسطین دانست و افزود: امام راحل با طرح روز قدس ضمن تأکید بر وحدت مسلمانان جهان در دفاع از آرمان فلسطین، پاسخی منطقی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی داد که مردم فلسطین هنوز از آثار جاری آن بهره مند هستند.


امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که آزادی خواهی و دفاع از میهن، حق قانونی هر ملت است، گفت: دستان مدعیان دروغین حقوق بشر آغشته به خون زنان و کودکان فلسطینی است، حال این دولت‌های به ظاهر آزاداندیش با طرح مسأله مذاکره و سازش به دنبال مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی هستند./935/ت302/ب

ارسال نظرات