۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۷۸۸۸۰
مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین رودبار:

شب قدر شب عفو عمومی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین رودبار گفت:شب قدر بزرگترین فرصت عمر انسانی است تا بتواند از عفو عمومی الهی که در این شب گسترده شده بهره گیرد.
توبه شب قدر
حجت الاسلام احمد اکبری، مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین رودبار، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با بیان این که در شب قدر درب‏های رحمت الهی باز است،  اظهار داشت:شب قدر از هزار ماه بهتر است، اگر شخصی در این شب‏ها توبه کند و خداوند او را نیامرزد آن شخص زیان کار است زیرا خداوند مغفرت الهی خود را در این شب قرار داده است.
وی با اشاره به این که آمرزش در طول سال بستگی به آمرزش گناهان در شب قدر دارد، اظهار داشت: شب قدر از اهمیت خاصی برخوردار است به همین سبب بود که ائمه(ع) تاکید بر بیدار مانده در این شب کرده‏اند.
حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: شب قدر فرصت بزرگی است که خداوند در راه انسان گذاشته تا از مسیر اشتباه برگردد و به سوی خداوند حرکت کرده و به کمال برسد.
مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) با بیان این که خداوند یکی از این سه شب را شب قدر قرار داده است، ابراز داشت: انسان باید در این شب‏ها تلاش کند تا کمی خود را به کمال نزدیک کند.
وی با اشاره به این که انسان برای درک شب قدر نخست باید اهمیت این شب را درک کند، اظهار داشت: خداوند این شب‏ را شب مغفرت دانسته چون در این شب یک عفو عمومی شامل همه بندگان می‏شود.
حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که استغفار باید ازصمیم قلب باشد، خاطر نشان کرد: برای این که توبه پذیرش شود باید انسان از آن گناه پشیمان شده و تصمیم بر ترک و عدم تکرار آن بگیرد.
مدیر حوزه علمیه رودبار با بیان این که بزرگ‏ترین صفت امام علی(ع) اخلاق پسندیده است، اظهار داشت: امیرمومنان(ع) الگویی برای همه انسان‏ها است و ماباید تا جایی که توان داریم به هم نوع خود کمک کرده و در سختی‏ها و مشکلات آن‏ها را یاری کنیم.
وی در پایان گفت: امیرمومنان(ع) در راه اسلام از هیچ چیز نترسید و از اسلام دفاع کرد و برای شیعیان به الگویی بی نظیر برای زندگی تبدیل شدکه باید با مطالعه زندگانی ایشان، درس های زندگی را بیاموزیم./9705/ت303/غ
ارسال نظرات