۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۷۸۹۱۶
با سخنرانی سردار نقدی؛

راهپیمایی روز قدس در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد قدس و انتفاضه خراسان شمالی گفت: سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور سخنران ویژه روز قدس در بجنورد است.
راهپيمايي روز قدس

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس ستاد قدس و انتفاضه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان این که راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان خراسان شمالی از ساعت 10 صبح جمعه یازدهم مرداد ماه مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آغاز می شود، افزود: برنامه راهپیمایی مردم بجنورد از محل میدان شهید این شهر آغاز می شود و تا مصلی امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.

 

وی در مورد دیگر برنامه های روز جهانی قدس در خراسان شمالی، عنوان کرد: این برنامه ها در دو بخش عمومی و اختصاصی تدوین شده که اجرای برنامه های هر کدام از این دو بخش، به دستگاه ها و ادارات مختلف این استان واگذار شده است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: در بخش عمومی برنامه هایی چون صدور بیانیه، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، نصب پارچه نوشته و بنر، نصب تراکت و پوستر، پخش سرودهای مرتبط در محیط‌های اداری و ... به دستگاه‌ها و نهادهای دولتی استان ارائه شده است.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری علاوه بر این بهره گیری از فضای مجازی و سایبری و تقویت وب سایت‌ها با استفاده از موضوعات مرتبط، برپایی نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور در ورودی ادارات، بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات دستگاه‌ها درباره تبیین روز قدس و ... از دیگر برنامه‌های پیشنهادی روز جهانی قدس از سوی این شورا به دستگاه‌های خراسان شمالی محسوب می شوند.

 

وی در ادامه سخنران محوری روز قدس در مرکز خراسان شمالی را سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ذکر کرد و گفت: سردار نقدی بعد از راهپیمایی، در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد در جمع مردم و نمازگزاران این شهر سخنرانی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه در مورد روز جهانی قدس نیز اظهار داشت: این روز با ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هرسال، با نام روز جهانی قدس متولد شد و در حال حاضر نیز جهان شمول شده است.

 

وی با اشاره به این که در دیدگاه حضرت امام(ره) مسأله فلسطین مسأله اول جهان اسلام و مسلمانان است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز بر اساس آرمان های امام راحل، هدف از تشکیل ستاد انتفاضه و قدس شریف، تلاش برای تبدیل روز قدس به یک جریان و دغدغه اصلی تمام مسلمانان در اقصا نقاط جهان و عدم محدود ساختن آن در چارچوب صرف یک نماد است.

 

رییس ستاد قدس و انتفاضه خراسان شمالی با تأکید بر این که روز قدس باید به یک جریان و دغدغه اصلی تمام مسلمانان تبدیل شود، تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی از تمام دوران  ناتوان‌تر شده و امید است به فضل الهی و همت مسلمانان جهان، هر چه سریع تر از عرصه گیتی محو شود.

 

حجت الاسلام سالاری همچنین با اشاره به تحولات اخیر در کشور سوریه و اقدام تازه اتحادیه اروپا در وارد کردن نام حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی، تصریح کرد: با توجه به مسائل فوق می بایست در سال جاری راهپیمایی روز قدس با شکوه بیشتری نسبت به سال های گذشته برگزار شود.

 

گفتنی است، حضرت امام خمینی (ره) بیانگذار انقلاب اسلامی در شانزدهم مرداد 1358، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد./9314/ت302/ب

ارسال نظرات