۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۷
کد خبر: ۱۷۸۹۲۳
آیت الله نظری:

پوشش غربی نباید الگوی زنان جامعه اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با انتقاد از نحوه پوشش برخی زنان درجامعه، خطاب به آنها گفت: چه کار دارید که در اروپا زن ها چگونه لباس می پوشند، الگوی زنان و بانوان ما باید زهرای اطهر(س) باشد.
 آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری چهارشنبه شب در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع ساری به عملکرد بشر در تاریخ اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه شاهد تخلف بشر در بسیاری از امور هستیم به بیان دلایل این انحراف اشاره کرد و  با طرح این سؤال که آیا عامل این انحرافات انکار، جهل و غفلت است، گفت: مهم ترین دلیل غفلت بشر در تاریخ ایمان ضعیف او است.

 

وی با بیان این که همه انبیاء، اولیاء و دانشمندان ثابت کردند که جهان خدا دارد، افزود: عقل، نفس، فطرت، وجدان، قرآن و برهان همه می گوید جهان خدا دارد و در این دنیای هیچ چیز بی حساب و کتاب نیست و بر مبنای عقلی هم نمی توان پذیرفت که این دنیا بدون خالق باشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که قرآن تکلیف آن دسته از افرادی که ایمان و عمل صالح ندارند را مشخص کرده است، گفت: این دسته از افراد وارد زندگی دنیوی شدند، اما دست خالی دارند این دنیا را ترک می کنند و باید متوجه بود که پول، ثروت، مال و فرزند به کار انسان نخواهد آمد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که اسلام مخالف رفاه و آسایش انسان نیست و حتی انسان را نیز به داشتن وسایل رفاهی تشویق هم می کند، افزود: اما باید سطح درک و فکر را در بشر تقویت کنیم و بالا ببریم.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود با طرح این سؤال که آیا انسان با مردن از بین می رود یا ابدیت و عکس العمل دارد، ادامه داد: اگر آمدن انسان به این جهان همانند رفتن دیگر موجودات باشد خوب دراین خصوص هدف و برنامه ای در کار نبوده است، اما خداوند فرمود انسان جانشین من بر روی زمین هستند و نباید این مقام بزرگ را از دست داد.

 

وی با تأکید این که قانون اسلام باید به صورت مطلق و دقیق اجرایی شود، گفت: قاضی در دستگاه قضایی باید مجتهد عالم باشد چون جان و مال مردم در اختیار قلم او است.

 

آیت الله نظری تأکید کرد: مطلق مسؤولان و مدیران مراقب باشند که قدرت را به جا مصرف کنند، حق مظلوم حفظ شود و نباید ظالم تقویت شود و این مسأله از اعتقاد به خدا سرچشمه می گیرد.

 

وی با بیان این که شب های قدر جای صحبت نیست بلکه این شب ها شب مناجات و رازونیاز با خدا است، ادامه داد: هر انسانی تنها خود از اعمال و رفتار خود باخبر است و می داند در برابر خداوند چه کاره است پس باید از فرصت این شب ها به خوبی بهره گیرد و با آن ارتباط قلبی و علمی خود با خدا راز و نیاز کند.

 

آیت الله نظری با بیان این که جهان حکیمانه خلق شد و تخلف و اختلاف ندارد، خاطرنشان کرد: تنها انسان است که در برابر خداوند متعال تنزل می کند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در خصوص شهادت حضرت علی(ع) نگاه ها سطحی است، افزود: باید در این خصوص تحلیل و بررسی شود که آن جامعه چگونه بود که وصی پیامبر و  ولی خدا را آن هم در مسجد و بر سر نماز به شهادت رساندند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که بشر باید مراقب باشد تا انحراف پیدا نکند و از خط مستقیم خداپرستی خارج نشود، ادامه داد: مال و مقام انسان ها را گول می زند و سرگرم می کند.

 

وی با بیان این که تنها دو چیز است که زمینه انحراف انسان را فراهم می کند و آن مال و مقام است، ادامه داد: برای عبور از این دو عامل انحراف باید در مال حلال خور شویم و در مقام نیز شایسته سالاری مورد توجه قرار دهیم.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که جامعه دینی باید در دانایی محوری و شایسته سالاری الگویی برای دیگر کشور باشد، گفت: نباید طوری رفتار شود که کشورهای دیگر بگویند که ملت ایران رشد نکرده و مطلب را تشخیص نمی دهد.

 

وی  ادامه داد: علما در مال و مقام این دنیا دعوایی با هم نداشته و ندارند و بهترین الگو برای مسؤولان و مدیران هستند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود به مسأله ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و با بیان این که دعوت آن حضرت برای خداپرستی مردم به زور، اجبار و شمشیر نخواهد بود، گفت: دنیا در زمان ظهور حضرت تکامل عقلی پیدا می کند و زن ها متوجه می شوند که بدحجابی وبی حجابی ضرر است و ایراد دارد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با انتقاد از نحوه پوشش برخی زنان در جامعه، خطاب به آنها گفت: چه کار دارید که دراروپا زن ها چگونه لباس می پوشند، الگوی زنان و بانوان ما باید زهرای اطهر(س) باشد.

 

وی با تأکید بر این که بانوان بی چادر به خیابان ها نروند، گفت: در رعایت حجاب صورت زن هم نباید دیده شود.

 

آیت الله نظزی خادم الشریعه با بیان این که برخی مواقع زنان در مجالس ترحیم به هیچ عنوان حجاب را رعایت نمی کنند و بدحجاب وارد مسجد می شوند، گفت: نباید در جامعی اسلامی موضوع حجاب مورد بی توجهی قرار گیرد.

 

وی با بیان این که زنده شدن و جهانی شدن اسلام در گرو عمل دقیق و عمیق به آن است، افزود: قرآن، عالم و مسجد عوامل تربیت دینی مردم هستند و  نباید آنها را فراموش کنند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه با اشاره به مسائل مصر و کشتار شیعیان در برخی کشورها، ادامه داد: شیعیان زیبنده ترین مردم دنیا هستند چون کتابشان قرآن، پیامبر آنها حضرت محمد و معلم آنها علی و آل علی هستند که کتاب نهج البلاغه فرهنگ آفرین دنیا است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: روز قدس نماد حضور و وحدت امت اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که روز قدس عزتی برای جامعه اسلامی است، افزود: امت اسلامی فردا باید حضوری گسترده در این اجتماع عظیم داشته باشند./950/پ201/ب

ارسال نظرات