۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۹۴۹
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

روز قدس تجلی اقتدار اسلام و مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که همه مذاهب اسلامی راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار می کنند، گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس تجلی اقتدار اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و مسلمانان است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمود رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، روز قدس را از چند جهت دارای اهمیت بسیار بالایی دانست و اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس از سوی همه کشورهای جهان و فرق مسلمان در جمعه آخر ماه مبارک رمضان برگزار می شود و این نشانه اقتدار اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و مسلمانان است.

وی در تشریح اهمیت برگزاری روز قدس، افزود: هر اندازه این راهپیمایی با شکوه تر باشد اقتدار مسلمانان بیشتر متجلی می شود، بنابراین یکی از کارهای اساسی اسلام به شمار می آید.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم گفت: ما در شرایطی هستیم که در همه کشورهای اسلامی با توطئه های دشمنان اسلام، مسلمانان به جان هم افتاده اند غافل از این که پشت صحنه این توطئه ها دشمنان هستند؛ روز قدس می تواند موجب وحدت، اتحاد، یکپارچگی مسلمان ها شده و این توطئه های اخیر را خنثی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به اقدام حزب الله لبنان از سوی اتحادیه اروپا، ابراز داشت: حزب الله نماد مقاومت در برابر اشغالگری، تجاوز طلبی و تروریسیم بین الملل است، شعارهای کوبنده ما علیه اتحادیه اروپا و به حمایت از حزب الله لبنان موجب اقتدار بیشتر آنها و توجه جامعه جهانی به این مطلب است که حزب الله یک مجموعه محبوب و مورد حمایت ملت های مسلمان است.

وی گفت: بی شک با حضور یکپارچه و عظیم ملت ها، موجب یأس و هراس رژیم صهیونیستی و اربابان آن به ویژه آمریکای جهان خوار است؛ حضور مردم در این راهپیمایی سرنوست ساز است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل این که روز قدس بر اساس رهنمودهای امام(ره) تأسیس شده است، حضور حماسی در این روز را نشانه وفاداری به امام(ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: این کار موجب تقویت نظام اسلامی و موضع بالای دیپلماسی نظام در سطح بین الملل خواهد شد.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که روز قدس بطلان تئوری جدایی دین از سیاست را متجلی می کند، گفت: مردم مسلمانی که در این ماه به عبادت، معنویت و ارتباط با خدا مشغول بودند با حضور خود، وظیفه سیاسی و حماسه عبادی را به هم پیوند می زنند؛ هر اندازه حضور گسترده تر باشد این پیوند نمود بیشتری پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور با شکوه و شعارهای کوبنده مردم پاسخ دندان شکنی به اتحادیه اروپا، استکبار جهانی، اسرائیل جهان خوار، تروریسم بین الملل و همه کسانی که علیه آزادی و حقوق انسان ها و ارزشهای انسانی توطئه می کنند، باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری مکرر روز جهانی قدس زمینه محو شدن اسرائیل از صحنه جغرافیای سیاسی جهان و هستی فراهم خواهد شد./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات