۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۷۸۹۵۲

همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله بنی‌فضل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ششمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ مرتضی بنی‌فضل، همایش بزرگداشت این عالم مجاهد و فقیه نستوه در تبریز برگزار خواهد شد.
آيت الله بني فضل

حجت الاسلام حمید بنی فضل، فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی‌فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پس از پیگیری‌های مستمر، مجوز فعالیت مؤسسه زنده‌یاد آیت الله بنی فضل نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری به تاریخ 12 اسفند سال گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.


وی با بیان این که مرکز فعالیت مؤسسه مرحوم آیت الله بنی فضل در بیت آن عالم وارسته در منطقه راسته کوچه تبریز تمرکز یافته است، ادامه داد: خط مشی ثابت مؤسسه همان خط آیت الله بنی فضل که همان ولایت و رهبری است، خواهد بود و از ورود به کارهای سیاسی و اقتصادی ممانعت می شود.


حجت الاسلام بنی‌فضل نشر آثار مرحوم آیت الله بنی فضل، جذب نخبگان حوزوی و دانشگاهی، تأسیس مدارس و آموزشگاه های علمی و پژوهشی در راستای گسترش و بسط معارف اسلامی و تربیت نیروهای نخبه برای حوزه های علمیه را از جمله مهم ترین اهداف این بنیاد خواهد بود.


مدیر سابق حوزه علمیه استهبانات ادامه داد: جذب بزرگان عرصه علم و فرهنگ و پژوهش از میان علما، فضلا و محققان حوزوی دانشگاهی جهت استفاده در زمینه‌های مختلف علمی اجتماعی و دینی، نشر و ترویج آثار علمی فرهنگی فقهی و حقوقی آیت الله بنی فضل و سایر علما و شخصیت‌ها و همچنین مقابله با عقاید فرق ضاله و تبیین عقاید حقه شیعه از مهم‌ترین اهداف مؤسسه است.


وی برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و سمینارهای علمی، فرهنگی و مذهبی را از دیگر اهداف این مؤسسه برشمرد و گفت: همه مؤسسات بنیاد از علمای اعلام منطقه آذربایجان مقیم تبریز یا قم بوده و عموما از شاگردان آیت الله بنی فضل(ره) هستند که خدمات فراوان و ارزشمندی نسبت به نظام اسلامی داشته اند.


حجت الاسلام بنی‌فضل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همزمان با ششمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ مرتضی بنی‌فضل، همایش بزرگداشت این عالم مجاهد و فقیه نستوه در تبریز برگزار خواهد شد، خاطر‌نشان کرد: این همایش با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در تبریز برگزار می شود.


فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی‌فضل افزود: این همایش 10 شهریور ماه سالجاری مقارن با 24 شوال در آستانه سالروز شهادت رییس مکتب جعفری، امام جعفرصادق(ع) برگزار می شود که قرار است همزمان با این همایش فعالیت رسمی مؤسسه نیز اعلام عمومی شود.


گفتنی است، مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نهم شهریور سال 1386 بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت./935/ت302/ب

ارسال نظرات